Na 2 jaar lang corona is die er weer, de beurs! De ideale manier voor bedrijven om zichzelf te presenteren, nieuwe klanten te werven of om op zoek te gaan naar nieuwe leveranciers. Voor bedrijven zijn beurzen dan ook een ontzettend belangrijk moment en dan wil je natuurlijk wel de show stelen. De eerste indruk is daarom alles bepalend en wordt bepaald door het uiterlijk van jouw stand. In dit artikel lopen we langs verschillende opties waarmee jouw stand de beurs steelt.
De klassiekers
Wil je er zeker van zijn dat jouw stand er professioneel ogend uitziet? Dan kunnen producten als de beursbalie, X-banner, beurswanden en de baliedisplays natuurlijk niet ontbreken. Deze ‘klassiekers’ zie je altijd terugkomen op beurzen en dat is natuurlijk niet zonder reden. Dit zijn namelijk simpele maar zeer effectieve producten waarmee jij een professionele indruk kan achterlaten bij de andere bezoekers.
Wees creatief
Wanneer je afwijkt van de standaard en komt met originele manieren om jezelf te presenteren tijdens een beurs weet je zeker dat je beter blijft hangen in de geheugens van bezoekers. Tijdens corona zijn vooral bedrijven waar veel fysiek contact met de klanten aanwezig is plexiglas gaan bestellen. Dit was om werknemers van het bedrijf te beschermen tegen corona aangezien ze dagelijks soms wel honderden mensen zagen. Plexiglas hebben we nu niet meer nodig hoor ik je denken, maar het tegendeel daarvan is waar. Plexiglas bedrukken is namelijk helemaal hot! door de luxe uitstraling van het product zie je dit ook steeds vaker terugkomen op beurzen en als promotie. Wil je echt de show stelen? bestel dan plexiglas met een lichtbak erachter waardoor de boodschap er nog meer uitspringt.
Daarnaast werkt het altijd goed om interactiviteit te creëren met bezoekers. Opvallen is natuurlijk een, maar je wilt ook dat bezoekers blijven hangen en daadwerkelijk naar je verhaal luisteren. Het is zaaks om iets te verzinnen waardoor je direct de aandacht te pakken hebt.
Een goede indruk achterlaten/meegeven
Een product dat het ook altijd goed doet op beurzen zijn flyers. Door het uitdelen van flyers kunnen bezoekers na de beurs nog altijd alles even kort en bonding doorlezen na een middag vol informatie. Vaak wordt toch een groot deel van het verhaal vergeten door de grote hoeveelheid aan informatie op één dag. Door middel van flyers geef je mensen als het ware nog een samenvatting mee naar huis van alles wat verteld is door jou.
Daarnaast is het natuurlijk altijd handig om producten zoals pennen, notitieblokken en andere kleine cadeautjes mee te kunnen geven aan bezoekers. Op deze manier geef je ze, net als bij de flyers, wat mee naar huis waardoor ze thuis nog een paar keer worden herinnerd aan jou.