Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Hoe verkoop van abonnementen stimuleren?

18 juli 20223 minuten leestijdChannelData & AI

Abonnementen zijn niet meer uit ons leven weg te denken. Netflix, een online meditatie community pakket of een abonnement op je favoriete magazine. Maar ook je scheermesjes of lenzen komen misschien wel maandelijks in jouw brievenbus. Abonnementen in alle vormen en maten – superhandig – en ook nog eens een heel verstandig verdienmodel. Wil je aan de slag met abonnementen of wil je de verkoop van je service zien stijgen? Keep on reading!

Eens proeven?

Laat je klanten proeven van de voordelen van jouw service of producten door een free trial aan te bieden. Als het in de supermarkt of parfumerie werkt, dan werkt het vast ook voor jouw subscription service. Let wel dat je product of dienst on point is. Werk eerst dus alle schoonheidsfoutjes weg, dan pas kun je uitpakken met die gratis proefperiode. Sla je deze stap over? Dan loop je het risico dat je eerder klanten wegjaagt dan ze aan te trekken. Onthoud dat je maar één kans hebt om indruk te maken op die potentiële klant. Staat je business nog in de kinderschoenen dan kan je beroep doen op een testgroep voordat je die free trail aanbiedt.

Vertrouwen

Vertrouwen van de klant is absoluut een sleutelelement als je droomt van succes. En dat vertrouwen, dat kan je winnen. Hoe? Open communicatie en eerlijke dialoog met je klanten is een noodzakelijke eerste stap. Eerlijkheid zou de basis moeten zijn van je hele businessmodel. Transparantie en vertrouwen gaan namelijk hand in hand. In de praktijk gaat dit bijvoorbeeld zo: Je bericht over de verzendstatus, je waarden en visie op je webshop zijn in lijn met je dagdagelijkse beleid en fouten of missers worden niet weggestopt, maar proactief met de klant besproken. Maar vertrouwen kan je ook winnen door kleine aanpassingen te doen, zoals je betaalmiddelen aanpassen aan je doelgroep. Hoog tijd dus om iDEAL aan te vragen of eens onderzoek te doen naar andere betaalmogelijkheden.

Go that extra mile

De kunst van een goed draaiende abonementsservice is je klant tevreden houden. En dat doe je door het leveren van een beleving. Hoe je dat doet, is erg sectorafhankelijk, maar voor zowat alle abonnementsservices is het creëren van een community een meerwaarde. Denk verder dan alleen je product of dienst en bedenk hoe je je klanten nog kan verlichten, inspireren of misschien wel charmeren. Dive deep. Weet wat je doelgroep bezighoudt, ken alle pijnpunten en ga op zoek naar nieuwe manieren om net dat beetje extra aan te bieden.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Remko Reinders alegemeen directeur Salesforce Nederland
    AchtergrondData & AI

    Salesforce NL: Technologie ai-agents is volwassen, nu komt het op durf aan

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    OpinieData & AI

    Financiële risico’s beoordelen met ai: goed idee?

    ActueelCarrière

    Atos presenteert strategisch en transformatieplan voor 2028

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Optics11 haalt miljoenen op voor beveiliging zeekabels

    AchtergrondData & AI

    ILT heeft nieuw taxitoezichtsysteem op de rit

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs