Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Integratie Genesys PureCloud met Amazon Lex

28 november 2017Innovatie & Transformatie

Genesys (www.genesys.com), wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact center solutions, kondigt de nieuwe integratie aan tussen de cloud customer engagement-oplossing Genesys PureCloud en Amazon Lex tijdens de jaarlijkse AWS re:Invent conference. Het gebruik van deze artificial intelligence (AI) op het gebied van spraakherkenning maakt dat bedrijven makkelijk een spraakgestuurde IVR bouwen en onderhouden waarmee bellers efficiënter en effectiever doorverbonden kunnen worden om de customer experience te verbeteren.

Amazon Lex wordt onder andere gebruikt voor Alexa, de spraakgestuurde vraagbaak van Amazon, en is gespecialiseerd in het begrijpen van gesproken taal. Met het inzetten van Amazon Lex voor het klantcontact zorgen gebruikers van PureCloud dat de IVR-flow niet alleen herkent wat klanten zeggen maar ook begrijpt wat ze bedoelen. Dit grotere begrip maakt dat klanten vaker direct foutloos worden doorverbonden naar de juiste hulpbron, resulterend in een hogere first-time-resolution van de contact center agenten.

Door de integratie kunnen meerdere interacties in één flow worden verwerkt die kan worden toegepast op verschillende selfservice-kanalen. Zo zijn er minder flows om te onderhouden en vereenvoudigt het beheer en de ondersteuning.

“Wij zijn heel enthousiast over de uitbreiding van onze samenwerking met Genesys en de combinatie van hun topklasse cloud contact center oplossing met de AI-gedreven spraakherkenning van Amazon Lex,” aldus Swami Sivasubramanian, VP Amazon AI van Amazon Web Services. “Met PureCloud zorgt Genesys ervoor dat organisaties van iedere omvang gebruik kunnen maken van AmazonLex voor het verbeteren van hun customer experiences.”

“We lopen al jaren voorop in technologie voor customer experience en werken daarin al heel lang samen met de meeste innovatieve bedrijven, zoals Amazon Web Services (AWS),” zegt Olivier Jouve, Executive VP van Genesys PureCloud. “We versterken de samenwerking met AWS opnieuw met de integratie van PureCloud en Amazon Lex. Het geeft bedrijven een andere manier om de klanttevredenheid te vergroten door het verbeteren van de IVR-routering, verkorten van de gesprekstijd en het eenvoudiger maken van het beheer.”

De nieuwe integratie is in 2018 beschikbaar voor klanten. PureCloud en AWS kennen een lange samenwerking. PureCloud was bij de lancering in 2015 het eerste cloud platform gebouwd boven op AWS met gebruik van de microservices architectuur. Bovendien heeft Genesys via PureCloud bijgedragen aan andere diensten van AWS zoals de Amazon DynamDB Accelerator (DAX) en Amazon Elasticsearch Service.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs