Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Jouw website op de kaart zetten in een digitaliserende samenleving

4 oktober 20223 minuten leestijdChannelInnovatie & Transformatie

De digitalisering van de samenleving heeft nog nooit eerder in zo’n rap tempo plaatsgevonden. Communicatie gaat via allerlei communicatie-apps and sociale media, werken met papieren systemen is allang verleden tijd en marketing doen we tegenwoordig online.

Zeg immers nou zelf, wie koopt er geen producten online of kijkt voorafgaand aan een etentje niet wat de reviews of de menukaart van het restaurant zijn? In de huidige samenleving zijn online marketing en IT kortom niet weg te denken. Echter, hoe kom je mee met deze verandering als je geen IT-professional bent?

IT-kennis eigen maken: is dat realistisch?

Wanneer je je bedrijf online op de kaart wil zetten, is het handig om over een gezonde dosis IT-kennis te beschikken. Je eigen website is immers je online visitekaartje en met een bijbehorende webshop kunnen potentiële klanten jouw producten of diensten in een handomdraai afnemen. Wel is het cruciaal om in minstens één programmeertaal te kunnen programmeren, want zonder kennis van Java, Python of BlockChain wordt het aardig ingewikkeld om je eigen website op te zetten. Laat staan een goedwerkende webshop, waarbij klanten automatisch op je afreken-pagina terecht komen als ze op het winkelmandje klikken. Met verschillende cursussen en een netwerk van kennissen die over de nodige kennis beschikken om te programmeren, is het uiteraard mogelijk om IT-kennis en vaardigheden eigen te maken. Desondanks doe je er soms beter goed aan om een IT-expert in te huren; zeker als jij je eigenlijk niet zo interesseert voor de IT.

Een website laten bouwen, maar wat nu?

Heb jij ervoor gekozen om een website te laten bouwen door een IT-professional of ben je eigenhandig gaan programmeren? Dan lijkt het erop alsof de grootste klus al geklaard is, maar niets is minder waar. Wanneer je eenmaal over een website en/of webshop beschikt, is het tijd om deze onder de aandacht te brengen van je potentiële klanten. Om dit via online kanalen te bereiken, is mond-tot-mond reclame echter niet the way to go. Google rangschikt de zoekresultaten namelijk op basis van relevantie aan de zoekopdracht van een internetgebruiker. Aan jou dus de taak om jouw website relevant te laten lijken in de ogen van Google. Eén manier om dit te doen, is linkbuilden uitbesteden. Wanneer je aan het linkbuilden bent, zorg je ervoor dat de link van jouw website verwerkt wordt in zoekwoorden in specifieke content, die vervolgens geplaatst wordt op partnerwebsites. Jouw backlinkprofiel wordt hierdoor sterker, waardoor jouw website stijgt in Google’s zoekresultaten. Interessant, niet?

Internationale doelgroepen bereiken met je nieuwe website

Linkbuilding klinkt erg eenvoudig, maar in praktijk blijkt dat het zeker niet te zijn. Je mag dan immers over een mooie, nieuwe website beschikken, maar is deze wel aantrekkelijk en overzichtelijk voor je potentiële klanten? Bovendien kun je je afvragen of jouw website wel aansluit bij je doelgroep. Als je je bezighoudt met linkbuilding Duitsland, is het bijvoorbeeld van groot belang dat je met de juiste Duitse zoekwoorden werkt en je website in het Duits hebt vertaald. Wanneer je een IT-er inhuurt om jouw website te laten bouwen, is het verder een idee om na te gaan of hij of zij kennis heeft over de Duitse e-commercemarkt, zodat je ervan uit kunt gaan dat jouw website aantrekkelijk is voor jouw internationale doelgroep. Al met al is er dus genoeg om rekening mee te houden, als jij online wil opvallen met je nieuwe website!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Iwell ontvangt bijna 30 miljoen groeigeld

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs