Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Kenmerken van een goed geoptimaliseerde website.

1 april 20223 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

Gebruiksgemak is een cruciale factor, voor het bepalen van het succes van een website. Op het moment dat een website niet goed werkt op een mobiele telefoon of bijvoorbeeld tablet, zal een bezoeker deze vaak direct wegklikken. Zonde, want iedere bezoeker is een kans op een hogere omzet voor organisaties. Hoe herken je een geoptimaliseerde website en wat bepaalt of een website goed of slecht is?

Veel organisaties schakelen voor hun webdesign in Breda een extern bureau in. Zelf een website ontwerpen is vaak niet eenvoudig, mede doordat bedrijven niet over de benodigde tools beschikken. Dat merkt ook een specialist op het gebied van webdesign in Eindhoven, die de vraag naar maatwerk webdesigns de afgelopen jaren heeft zien groeien.

Geoptimaliseerde websites is responsive

Een responsive website doet het niet alleen goed op een laptop of desktop. Je kunt deze website ook openen op een telefoon of tablet, waarbij de website het webdesign automatisch aanpast naar het formaat van het scherm waarop je deze bekijkt. Zo hoef je niet in te zoomen, maar zijn de verschillende pagina’s ook goed leesbaar op je smartphone. Zoals reeds genoemd zal een bezoeker de website direct weer verlaten, als informatie te klein wordt weergegeven. Als websitehouder lees je dit af aan het bouncepercentage van het totaal aantal bezoekers.

Website met een snelle laadtijd

Niet alleen het formaat van de informatie op een website is bepalend voor het gebruiksgemak hiervan. Ook wordt van websites verwacht dat deze snel, binnen enkele seconden laden. Er zijn verschillende manieren om dit te bewerkstelligen. Denk aan het weren van onnodige plug-ins en extensies binnen een CMS (content management systeem), het comprimeren van afbeeldingen op de website en het gebruik van een CDN (content delivery network). Er zijn diverse tools die websitehouders helpen de laadsnelheid van pagina’s te verbeteren.

Heldere structuur op een website

Een derde factor die invloed heeft op het succes van een website is de structuur die gebruikt wordt. Geoptimaliseerde websites hebben een duidelijk menu aan de bovenzijde van de pagina, waarover de diverse onderwerpen en thema’s helder verdeeld zijn. Zo weet je precies op welke pagina je als bezoeker moet zijn, om de gewenste informatie of producten te kunnen vinden. Ook het gebruik van een sitemap onderaan de website kan hierbij helpen. Websites met meerdere menu’s maken het voor bezoekers lastiger de benodigde informatie te vinden. Vaak geldt dat een bezoeker binnen twee of drie klikken gevonden wil hebben, waarvoor deze naar je website kwam. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs