Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Klanten jouw bedrijfsinfo gemakkelijk laten onthouden

2 augustus 20223 minuten leestijdInnovatie & Transformatie

Je kan als onderneming jouw bedrijfsnaam of boodschap via verschillende manieren communiceren naar de klant. Denk bijvoorbeeld aan buitenreclame of reclame via radio en tv. Of nadat er een gesprek heeft plaatsgevonden met de vertegenwoordiger van jouw bedrijf en een potentiële klant, is het handig als de klant jouw bedrijfsinfo weet zodat het contact warm gehouden kan worden. Op deze manier is de kans groter dat de potentiële klant besluit om de samenwerking aan te gaan en het product of dienst bij de onderneming af te nemen. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit contact warm te houden, dit kan zowel gaan via online als offline kanalen. Dit artikel geeft een aantal handige tips om effectief bedrijfsinformatie uit te wisselen, om zo het contact warm te houden en klanten te informeren.

Je boodschap via buitenreclame uitdrukken

Zoals eerder is benoemd kan je jouw bedrijfsnaam of boodschap via buitenreclame vermelden aan de klant. Zo kan er een poster afgedrukt worden, om deze vervolgens in een bushokje of frame langs de weg te plaatsen. Buitenreclame blijft haast niet onopgemerkt. Zo kijken personen die met de bus reizen of die er langs rijden bijna altijd wel voor een kort moment naar de poster. Op deze manier kan je op lokaal niveau, potentiële klanten bereiken en informeren over de dienstverlening van jouw bedrijf.

Contacten warm houden na een zakelijk gesprek

Als vertegenwoordiger van een mooi bedrijf wil je niet dat het gesprek uiteindelijk niets oplevert. Wanneer een potentiële klant blijft zitten met vragen, is het belangrijk dat deze klant contact kan opnemen met de vertegenwoordiger om extra informatie op te vragen voor verduidelijking. Dit kan zeer eenvoudig opgelost worden met behulp van een visitekaartje. Een goed visitekaartje bestaat uit de volgende drie elementen:

1. Laat het visitekaartje ontwerpen door een professional

Een goed ontwerp zorgt ervoor dat het visitekaartje opvalt bij de potentiële klanten. Dit laat immers een professionele indruk achter, wanneer het gesprek tussen de vertegenwoordiger en de potentiële klant is geweest.

2. Houd het simpel

Naast dat het kaartje goed opvallend moet zijn, is het ook belangrijk om het daarnaast simpel te houden. Zet daarom alleen de noodzakelijk informatie op het kaartje. Hierdoor wordt overzichtelijkheid behouden, zodat er makkelijk contact gelegd kan worden.

3. Goed leesbaar en in de stijl van de onderneming

Een visitekaartje moet daarnaast ook goed leesbaar zijn, de bedrijfsnaam moet overduidelijk terugkomen op het kaartje en de vormgeving staat in lijn met de stijl van de onderneming. Op deze manier weet een potentiële klant direct dat het visitekaartje afkomstig is van jouw bedrijf. 

Door het gebruik van deze mogelijkheden, kan je klanten goed informeren over jouw bedrijf. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs