Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Millennials veranderen woningmarkt voorgoed

3 maart 20213 minuten leestijdData & AI

In de afgelopen jaren hebben de Millennials hun langverwachte entree op de woningmarkt gemaakt. Als eerste generatie die is opgegroeid in het digitale tijdperk benaderen zij hun huizenjacht op een radicaal verschillende manier. De Millenials zijn welvarender, minder geworteld, tech-savvier en hiernaast ook veeleisender dan de generaties die hen zijn voorgegaan. Met hun entree op de woningmarkt stellen zij veel gevestigde praktijken op de proef.

De Millennials zijn de eerste generatie die in het internettijdperk is opgegroeid en hierdoor bestaat er voor hen geen tegenstelling tussen online en offline. Voor Millennials zijn deze werelden op een natuurlijke manier vervlochten in ieder facet van hun bestaan. Ze onderhouden vriendschappen via Facebook, vinden een baan via LinkedIn, delen reiservaringen op Instagram en zoeken hun partner via Tinder. Met hun entree op de woningmarkt projecteren Millennials deze app-gedreven werkelijkheid op het hypotheekproces en in het rapport “Trends in Mortgage Tech” neemt Hyarchis de vijf belangrijkste gevolgen hiervan onder de loep. 

Klantervaring in het digitale tijdperk

Uit het rapport komt naar voren dat veel financiële dienstverleners nog gebruik maken van omslachtige kredietverleningsprocessen die draaien op verouderde technologie met weinig aandacht voor de klantervaring. De kloof tussen deze ervaring en de gewenste klantbeleving van Millennials is een belangrijke oorzaak voor de snelle groei van neobanken zoals Revolut, Bunq en N26. Hierover zegt Adriaan Hoogduijn, COO van Hyarchis het volgende: “Kijk je kritisch naar deze online aanbieders, dan is hun productaanbod geenszins vernieuwend. Het enige waarmee zij zich écht onderscheiden is het feit dat zij hun producten uitsluitend online aanbieden. De populariteit van neobanken is daarom dan ook niet te danken aan hun productaanbod, maar hoofdzakelijk aan het succesvol faciliteren van de customer journey van het digitale tijdperk”.

Strijd om klant van morgen

“Waar neobanken vijf jaar geleden nog een rariteit waren, behoren ze inmiddels tot de sterkste financiële merken ter wereld. In de markt worden neobanken nog altijd gezien als challengers, maar voor de huidige generatie vormt de online klantbeleving eenvoudigweg de norm. Zij zijn niet anders gewend dan zaken volledig online te kunnen regelen. Dat doen ze op dit moment al met een bankrekening, verzekering, lening of aandelenportefeuille en dit willen zij straks ook met hun hypotheek, ”, aldus Adriaan Hoogduijn.

Het zal nog enkele jaren duren voordat de nieuwe gebruiken rondom woningaankop zijn uitgekristalliseerd. Het rapport “Trends in Mortgage Tech” laat echter zien dat, in de strijd om de klant van morgen, technologische ontwikkelingen elkaar in rap tempo en met wisselend succes zullen opvolgen. De winnaar in deze strijd is niet degene die op het juiste intiatief wedt, maar degene die zich het makkelijkst kan aanpassen op de zich ontwikkelende klantwens. Met sterke competitie vanuit het Fintech-domein zullen traditionele spelers zich vroegtijdig moeten wapenen om hun marktaandeel te behouden. Het rapport geeft hiervoor enkele handvatten in de vorm van de belangrijkste tech trends in de hypotheekmarkt.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    vrouw maakt foto van fiets met ai-tool
    ActueelData & AI

    Deze ai-tool checkt de prijs van koopjes op koningsdag

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs