Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Online ontwikkelingen bieden offline kansen

1 augustus 2018Cloud & Infrastructuur

Binnen veel bedrijven krijgt online marketing steeds meer aandacht. Niet zo vreemd, aangezien het door alle technologische ontwikkelingen eenvoudig is geworden om je doelgroep heel gericht te benaderen. Toch betekent het niet dat offline marketing daardoor niet meer interessant is. Sterker nog: door een combinatie van off- en online kun je uitstekende resultaten behalen. Direct mail (een vorm van direct marketing) leent zich bijvoorbeeld uitstekend voor de combinatie van off- en online.

 

Voorbeeld

Stel dat je eigenaar bent van een bedrijf dat zich in hypotheken heeft gespecialiseerd en je verspreid een direct mailing om consumenten te bewegen om hun mogelijkheden voor een hypotheek in kaart te brengen. In je mailing attendeer je de lezers op de gunstige huizenmarkt en dat het een prima moment is om nu een nieuwe woning te kopen. Ook wijs je de lezers erop dat ze binnen enkele minuten op je website (zet de link erbij) een indicatie kunnen ontvangen van de hoogte van de hypotheek die ze kunnen krijgen. Bij de uitkomst zet je een button neer waarmee je websitebezoekers direct een gratis adviesgesprek kunnen inplannen om de indicatie concreet te maken en de mogelijkheden vrijblijvend te bespreken.

En zo is er voor ieder bedrijf een mooie combinatie van offline marketing met online marketing te bedenken. Daarbij is het succes niet alleen afhankelijk van je boodschap en het aanbod, maar ook of je wel of niet gebruik maakt van direct mail software.

Direct mail software

Wanneer je direct mailing voor je bedrijf inzet, is direct mail software een must, mede doordat dergelijke software:

  • Dubbele adressen wist
  • De mailing sorteert o.b.v. de postale richtlijnen
  • Databases eenvoudig aan elkaar koppelt
  • Het gemakkelijk maakt om een mailing op te stellen en te wijzigen

In de meeste gevallen wegen de kosten van de aanschaf en het leren gebruiken van de software niet op tegen de opbrengsten. Daarom kun je voor een mailing beter een bedrijf inschakelen dat zich in direct mailing heeft gespecialiseerd. Dergelijke bedrijven hebben bovendien vaak scherpe verzendtarieven, waardoor je op de portokosten kunt besparen.

Heb je ook een mooi voorbeeld van hoe offline en online elkaar kunnen versterken, laat je reactie achter in de comments!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Security & Awareness

    Siam in de praktijk: 4 valkuilen (én oplossingen)

    Overname M&A
    Security & Awareness

    Kort: Weer diverse overnames, Zander Labs wint Tech Fast 50 (en meer)

    KPN Datacenter, 1 A. Hofmanweg, Haarlem
    Innovatie & Transformatie

    KPN investeert tot 2030 vijf miljard in digitale infrastructuur

    Cloud & Infrastructuur

    Ndr-specialist ExtraHop komt naar Benelux

    Cloud & Infrastructuur

    Wie weet welk poortje open staat?

    Cloud & Infrastructuur

    Kyndryl lijft Solvinity in

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs