Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
Pega CRM geoptimaliseerd met AI en Robotics

Pega CRM geoptimaliseerd met AI en Robotics

18 mei 20173 minuten leestijdInnovatie & Transformatie

Pegasystems komt met nieuwe mogelijkheden op het gebied van artificial intelligence (AI) en robotic automation binnen het customer relationship management (CRM) portfolio. Bedrijven kunnen hun sales -en klantenservice nu optimaliseren met desktop analytics en zelflerende toepassingen.

De integratie van Pega Workforce Intelligence met Pega Customer Service en Pega Sales Automation toepassingen zorgt ervoor dat bedrijven verborgen, inefficiënte patronen in kaart kunnen brengen door miljoenen handelingen die dagelijks op iedere desktop pc en in elke applicatie worden uitgevoerd te analyseren. De workforce intelligence maakt gebruik van robotic automatisering en AI om te begrijpen hoe sales- en servicemedewerkers werken en hoe de apps en processen voor hen werken. Door deze inzichten te combineren met de prestaties op CRM-gebied, kunnen organisaties verborgen ondoelmatigheden niet alleen opsporen maar ook aantonen wat hiervan de directe gevolgen zijn voor de productiviteit en de klantbeleving. Managers kunnen hun medewerkers met dit soort inzichten aanzetten tot meer productiviteit, begeleiden bij een andere werkwijze, helpen omslachtige processen te automatiseren en best practices effectiever in te zetten.

Nieuwe mogelijkheden voor optimalisatie zijn bijvoorbeeld:

• Servicemedewerkers met een hogere klanttevredenheidsscore dan gemiddeld, spenderen gemiddeld minder tijd in niet essentiële applicaties. Dit biedt een handleiding voor herziening van de best practices om zo de algehele teamprestaties te vergroten;
• Verkoopmedewerkers die hun quota’s hebben gehaald, hebben extra tijd besteed op het sales training portal. Dit geeft managers een opening om minder goed presterende medewerkers te wijzen op de positieve impact van trainingen op het sluiten van deals;
• Verkoop- en servicemedewerkers die hun doelen niet haalden, waren genoodzaakt om te switchen tussen systemen en data opnieuw in te voeren. Dit onderstreept dat robotic automation medewerkers kan helpen om tijd te besparen en hun aandacht te richten op potentiële of bestaande klanten;
• IT-onderhoud dat normaal voor halverwege de ochtend stond gepland, zorgde voor een onverwachte prestatievermindering. Dit geeft IT een plausibele reden om dit te verplaatsen naar een rustiger tijdstip.

Pega’s suite van CRM-applicaties voor marketing, sales en service combineert de business rules engine met geavanceerde en intelligente real-time analytics. Dankzij de Pega® Customer Decision Hub kunnen gebruikers met de Pega CRM-apps steeds opnieuw anticiperen op de veranderende behoeften van klanten en hen gedurende de customer journey voorzien van advies op maat. Door klanten op het juiste moment, de juiste boodschap via het juiste kanaal te geven, kunnen bedrijven de klanttevredenheid vergroten en de customer lifetime value verbeteren.
“In een bedrijf kan de marge tussen succes of mislukking flinterdun zijn, soms zorgt het kleinste detail voor het grootste verschil”, aldus Don Schuerman, chief technology officer en VP product marketing bij Pegasystems. “Door analyse van medewerkersgedrag op de desktop kunnen bedrijven verborgen ondoelmatigheden blootleggen die gaandeweg de afdelingsproductiviteit, de klantbeleving en het eindresultaat hebben beïnvloed. Deze eerste CRM-mogelijkheid biedt oplossingen voor problemen waarvan bedrijven het bestaan niet eens kenden en die hun bedrijf op een verrassende manier ten goede kunnen komen.”

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs