Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Signalen UX worden te weinig serieus genomen

7 november 2017Innovatie & Transformatie

’s-Hertogenbosch, 7 november 2017 – Slechts 15 procent van de organisaties geeft aan signalen op het gebied van User Experience altijd serieus te nemen. Zij streven naar 100 procent tevreden gebruikers. 39 procent geeft aan pas actie te ondernemen wanneer er meerdere signalen zijn. Voor 29 procent is een verbinding met de business van belang om aan de slag te gaan met signalen op dit gebied. Wel geeft 77 procent aan de User Experience als belangrijk focuspunt te hebben opgenomen in de totale IT-strategie en 16 procent zegt dit in de toekomst te gaan doen. Dit blijkt uit onderzoek van de VNSG, Vereniging Nederlandstalige SAP gebruikers, onder ruim 100 SAP-gebruikers.

Opvallend is dat er weinig feedback vanuit de business wordt gevraagd op het gebied van de User Experience. Slechts 20 procent vraagt maandelijks of vaker om feedback, tegenover 47 procent jaarlijks en 17 procent zelfs nooit. Desalniettemin wordt het belang van een goede User Experience wel ingezien (94%). Feedback vanuit de business kan handvatten bieden voor het verbeteren van de User Experience. Deze verbetering wordt door ruim de helft gezien als een quick win voor de IT-afdeling.

Rob van der Marck, Directeur van de VNSG: “Een ultieme gebruikerservaring is cruciaal bij zakelijke interacties. Gebruikers verwachten een intuïtieve, anticiperende gebruikerservaring, die op welke device dan ook plaatsvindt. Het is dan ook een belangrijk onderwerp onder onze leden. De VNSG heeft een focusgroep gericht op User Experience, waarin frisse en nieuwe inzichten worden verkregen. Leden brengen hun eigen deskundigheid in, aangevuld door regelmatige deelname van consultants en gastsprekers aan de bijeenkomsten. Hierdoor verhogen we het kennisniveau van onze leden, waardoor we beter feedback kunnen geven over de User Experience richting SAP.”

Over de focusgroepen
Focusgroepen zijn er voor iedereen die werkt met SAP, voor elke specifieke branche, functie of taak. Dit maakt het voor leden mogelijk om gericht kennis en ervaring uit te wisselen. De VNSG heeft 28 focusgroepen, waaronder Business Intelligence, Midden- en Kleinbedrijf en User Experience.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    Netwerk, hub, organisaties
    ActueelData & AI

    Ook Amsterdam krijgt eigen ai-hub

    ActueelCarrière

    Grens tussen cio en cto vervaagt

    OpinieData & AI

    Process intelligence: gamechanger voor supply chain-optimalisatie

    Trein, spoor
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nokia moderniseert GSM-R-netwerk Prorail

    AchtergrondCarrière

    Microlearning: leren in minuten in plaats van dagen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs