Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Tanium integreert XEM-platform met ServiceNow

27 juni 20233 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

Tanium, de enige aanbieder van converged endpoint management (XEM), lanceert Tanium Total Experience (TX) voor ServiceNow. Tanium heeft zijn toonaangevende XEM-platform geïntegreerd met het ServiceNow-platform om ongeëvenaarde zichtbaarheid, realtime gegevens en proactief herstel te bieden aan organisaties die de ervaringen van IT-medewerkers, eindgebruikers en klanten willen verbeteren.

Negenentachtig procent van de leidinggevenden bij bedrijven die willen groeien, is het erover eens dat grotere tevredenheid van medewerkers direct leidt tot betere ervaringen van klanten. Een hogere tevredenheid van medewerkers zorgt ook voor een sterkere loyaliteit, een lager verloop, meer innovatie, betere samenwerking en een grotere openheid voor verandering. Door Tanium Total Experience te integreren met ServiceNow kunnen organisaties de kracht van het Tanium XEM platform benutten om de productiviteit van medewerkers te verhogen en incidenten sneller op te lossen met behulp van real-time endpoint performance data. Het ondersteunt ook volledig geautomatiseerde selfservice-uitrol van software op apparaten van medewerkers. Daardoor kunnen medewerkers zich richten op meer strategisch werk om de klanttevredenheid te verhogen.

“Customer Experience is al lang een topprioriteit voor de meest succesvolle bedrijven”, zegt Rob Jenks, senior vice president corporate strategy bij Tanium. “Klanttevredenheid zorgt voor hogere inkomsten, een groter marktaandeel en een betere adoptie. Bij Total Exeperience draait het om het op elkaar afstemmen van de ervaringen van medewerkers en IT-personeel om betere resultaten voor de klant te behalen. Het geeft IT-medewerkers de mogelijkheid om problemen effectiever te onderzoeken, te automatiseren en te remediëren. Medewerkers kunnen hun tijd hierdoor vooral besteden aan het helpen van klanten. Ze worden immers niet langer gehinderd door slecht geïntegreerde sets van tools en slechte kwaliteit van gegevens.” Tanium TX stelt medewerkers in staat om IT-gerelateerde problemen zelf op te lossen. Hierdoor worden IT-medewerkers ontlast van tijdrovende taken. IT-teams kunnen zich hierdoor richten op problemen en innovaties waar klanten baat bij hebben. Organisaties die met succes overstappen op de TX-oplossing behalen grotere resultaten door een maximale ROI te realiseren en 25% of meer beter te presteren dan concurrenten.

Tanium Total Experience voor ServiceNow biedt klanten de mogelijkheid om:

·        Inzicht te krijgen in iedere endpoint in de IT-infrastructuur van de organisatie, inclusief realtime monitoring en geavanceerde rapportage;

·        Incidenten proactief te identificeren en ze te remediëren via geautomatiseerde en geïntegreerde workflows en waarschuwingen;

·        Het aantal helpdesktickets te beperken door eindgebruikers selfservice-mogelijkheden voor herstel te bieden;

·        Vroegtijdig ongeplande wijzigingen te detecteren die kunnen leiden tot verslechtering van de service, uitval of het niet naleven van de voorschriften;

·        Gericht risico’s te identificeren en uitval te beperken. Dat verbetert de tevredenheid van de eindgebruikers.

·        Software rechtstreeks vanuit ServiceNow te implementeren om rechten en softwarelicenties voor bedrijfsmiddelen te garanderen.

In een recent IDC-onderzoek zei 71% van de respondenten dat integratie van tools zoals ITSM met IT Operations, IT Asset Management en Digital Employee Experience-oplossingen voor hen ‘essentieel’ of een ‘hoge prioriteit’ is in 2023 en daarna. “Deze overstap naar een uniforme aanpak om te helpen met tool- en teamconsolidatie en het verminderen van complexiteit is zeker een prioriteit voor klanten”, zegt Snow Tempest, onderzoeksmanager voor IT Service Management bij IDC. “De meest gewaardeerde voordelen van deze integratie zijn onder andere samenwerking tussen teams, gestroomlijnde processen en het delen van gegevens om tijd- en kostenbeheer te verbeteren. Daarnaast is de mogelijkheid om meer van je IT-middelen in realtime te identificeren en beheren essentieel voor het verbeteren van de algehele beveiliging.”

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    Kabinet: geen noodzaak voor data-ambassade in Luxemburg

    Cloud & Infrastructuur

    Cio-platforms: maak ruim baan voor Europese leveranciers

    Data & AI

    Met ai en api’s tijdwinst pakken

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Carrière

    Inge Koopmans directeur datacenter Belastingdienst

    Overname Samenwerken Fusie
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Nederlandse overnames, veel erkenning door Microsoft (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs