Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Trustpilot zet bedrijven tijdens corona-crisis in het zonnetje

3 juni 2020Cloud & Infrastructuur

Nederlandse consumenten kregen de mogelijkheid om op Trustpilot eervolle vermeldingen te geven aan bedrijven die de verwachtingen overtroffen tijdens de COVID-19-crisis. Onder de meest bedankte bedrijven pakketbezorgers en webwinkels.

Trustpilot wil consumenten hun betrokkenheid laten tonen bij de bedrijven die nog altijd de gevolgen ondervinden van de coronacrisis. Dat doet het wereldwijd toonaangevende reviewplatform door consumenten de mogelijkheid te geven eervolle vermeldingen te geven in hun review van bedrijven die hun verwachtingen hebben overtroffen, middels de campagne “Thanks a million”.

De eervolle vermelding worden vervolgens getoond op de homepage van Trustpilot in Nederland. Inmiddels zijn er al meer dan een miljoen eervolle vermeldingen geplaatst wereldwijd,  61.313 daarvan komen uit Nederland. 

Met name pakketbezorgers (meer dan zevenduizend ‘bedankjes’) en webwinkeliers sprongen er positief uit bij de eervolle vermeldingen. Bij webwinkels waren het met name electronicazaken (ruim 3200 vermeldingen) en haarverzorgingsproducten (1407 vermeldingen) die geroemd werden. 

Het is geen verrassing dat pakketbezorgers en webwinkeliers er positief uitsprongen. Met name de woorden “bezorging” (zo’n tienduizend keer) en “geleverd” (tegen de achtduizend) kwamen veel voor in de eervolle vermeldingen. Alhoewel “prijs” de belangrijkste indicator blijkt voor een eervolle vermelding; dat woord werd ruim 14 duizend keer genoemd in de berichten. Uiteraard is service niet onbelangrijk, dat woord kwam meer dan vijfduizend keer voor. 

“We hopen dat er nog steeds vele Nederlandse consumenten bedrijven de credits blijven geven in de vorm van eervolle vermeldingen gedurende deze zware tijden,” aldus Chris van Dongen, Country Manager Benelux van Trustpilot. “Zo kunnen bedrijven zich blijven onderscheiden met hun dienstverlening en de waardering ervoor krijgen die zij nu meer dan ooit verdienen.”

Zowel bedrijven als consumenten kunnen gratis gebruiken maken van de functionaliteit “eervolle vermeldingen”. Trustpilot zal dit initiatief de komende maanden in stand houden en de mooiste bedankjes en verhalen delen op de Trustpilot Blog, waar consumenten meer te weten kunnen komen hoe ze reviews kunnen gebruiken om met vertrouwen te winkelen.

Trustpilot is een toonaangevend onafhankelijk reviewplatform – gratis en voor iedereen. Met ruim 85 miljoen reviews over meer dan 360.000 verschillende bedrijfsdomeinen, biedt Trustpilot consumenten een platform om betrouwbare bedrijven te ontdekken en om reviews achter te laten. Bedrijven maken gebruik van Trustpilot om feedback van klanten om te zetten in bedrijfsresultaten. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs