Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Wat kost luchtreclame? + Top 5 luchtreclame ideeën

21 januari 2022Werkplek & Beheer

De populariteit van luchtreclame schiet de laatste tijd de lucht in. Steeds meer bedrijven ervaren de voordelen van een personeelsadvertentie of aanbieding die door een reclamevliegtuigje boven drukbevolkte gebied wordt gesleept. Maar wat kost luchtreclame en wat komt er allemaal bij kijken bij een vliegtuig met spandoek?

Waarom kiezen bedrijven voor luchtreclame?

Hoewel luchtreclame steeds vaker wordt gedaan, blijft het voor de meestem mensen toch bijzondere buitenreclame, zo’n reclametekst achter een vliegtuigje. Zo bijzonder, dat opvallende teksten via social media wordt gedeeld met vrienden. Zo adverteer je met luchtreclame eigenlijk analoog en digitaal tegelijkertijd.

Wat kost luchtreclame?

Luchtreclame is er al vanaf ongeveer 350 euro per uur. Vaak is het wel zo dat er voor meerdere (extra) uren lagere kosten worden gerekend, waardoor het goedkoper is om langere reclamevluchten te plannen. Ook kunnen de luchtreclame kosten stijgen als je een kleuren banner wilt in plaats van de standaard sleepletters van het luchtreclame bedrijf.

Top 5 meest gevlogen luchtreclame?

Luchtreclame wordt voor vele doeleinden ingezet. Toch zijn er bepaalde reclamevluchten die relatief vaker voorkomen in de top 5 van reclamevliegtuigjes:

  1. Felicitaties en huwelijksaanzoeken
  2. Speciale aanbiedingen 
  3. Personeelsadvertenties 
  4. Winkelopeningen
  5. Luchtreclame van politieke partijen

Wanneer vliegen reclamevliegtuigjes het meest?

Reclamevliegtuigjes vliegen het meest bij mooi weer. De belangrijkste redenen liggen voor de hand: bij slecht weer kunnen de vliegtuigjes niet opstijgen, en bij mooi weer zijn meer mensen buiten die de luchtreclame kunnen zien. Commercieel gezien is mooi weer dus ook veel lucratiever.

Luchtreclame is bij mooi weer lucratiever.

Waar vliegt het luchtreclame bedrijf?

Een luchtreclame bedrijf zal samen met de klant het meest optimale bereik in kaart brengen om de juiste vliegroute te bepalen. Vaak wordt naar de Randstad gevlogen en bij heel mooi weer worden de kustplaatsen Bloemendaal, Zandvoort en Scheveningen meegepakt om zoveel mogelijk bereik te genereren.

Reclame in de lucht werkt zeer aanstekelijk!

In vergelijking met enkele jaren geleden wordt nu tot wel 3 keer meer luchtreclame gevlogen. In de branche zegt men dan ook vaak de gevleugelde gezegde ‘zien vliegen, doet vliegen’, want het ene bedrijf of particulier steekt de andere weer aan. Mensen vinden reclame in de lucht mooi, waardoor er steeds meer werk is voor deze sector.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Lenovo start refurbish-dienst voor bedrijven

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    Cloud & Infrastructuur

    Bird begint prijzenslag tegen CM.com

    Cloud & Infrastructuur

    Private 5G groeit uit tot ruggengraat van industriële digitalisering

    Cloud & Infrastructuur

    GTIA-tracker: optimisme Amerikaans it-kanaal schept perspectief voor Benelux

    Overheid

    Opnieuw uitstel Archiefwet: pas in 2027 van kracht

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs