Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Wat moet je doen om een succesvol evenement te organiseren?

9 februari 20233 minuten leestijdInnovatie & Transformatie

Bij het organiseren van een succesvol evenement komt behoorlijk wat bij kijken. Naast dat je een goede organisator bent, moet je jouw doelgroep haarfijn aanvoelen om een pakkend programma te kunnen bedenken. Maar hoe organiseer je nu zo’n succesvol evenement? In dit artikel vertellen we je er meer over.

Geef jezelf tijd om te plannen

 Neem om te beginnen genoeg rust en tijd om te plannen en na te denken over hoe je het evenement wilt organiseren. Met welke partijen kun en wil je werken? Hoeveel tijd heb je? En in welke fases kun je de tijd verdelen, zodat het project overzichtelijk blijft? Bedenk goed in welke volgorde je de onderdelen van je evenement afgerond wilt hebben. 

Ken je doelgroep 

Het kennen van je doelgroep is van essentieel belang voor het organiseren van een succesvol event. Door te weten voor wie je event is bedoeld, kun je beter inspelen op de behoeften en interesses van je doelgroep. Dit betekent dat je een evenement kunt organiseren dat voor iedereen relevant is, waardoor de deelnemers meer betrokken en geïnteresseerd zullen zijn.

Op basis van je doelgroep kun je ook bepalen welke sprekers, activiteiten en catering je wilt aanbieden. Wil je sprekers inhuren? Zorg er dan voor dat zij een boodschap hebben die relevant is voor je doelgroep. Wil je iemand inhuren die je publiek door het programma leidt? Denk dan aan een dagvoorzitter.

Kies ook een locatie die geschikt is voor je doelgroep. Zorg ervoor dat de locatie toegankelijk is voor iedereen. Verder is het belangrijk dat je je verdiept in wáár de doelgroep zich bevindt. Zodra je dit weet kun je hier de promotie op afstemmen. Gebruik verschillende kanalen, zoals sociale media, e-mailmarketing, opzetten van een platform, etc. Tenslotte is het belangrijk om te weten wat voor soort catering je wilt aanbieden.

Kortom, als je je doelgroep goed kent, kun je een evenement organiseren dat perfect aansluit bij de behoeften van je doelgroep. 

Ken je markt 

Weet wat de trends voor evenementen zijn van dit moment. Denk aan trends met betrekking tot inrichting, catering, sprekers, techniek en entertainment. Zo is interactie met de doelgroep tegenwoordig onmisbaar voor elk event.

Communiceer je programma tijdig 

Hoe krachtig jouw programma ook is, wanneer je dit niet tijdig en overtuigend communiceert zal er weinig animo zijn. Overtuig mensen dat jouw programma interessant voor hen is. Een goed doordacht communicatieplan zorgt ervoor dat potentiële bezoekers in een vroeg stadium enthousiast worden. Deel je event ook op sociale media om het bereik te vergroten. Met deze tips in het achterhoofd organiseer jij een succesvol evenement!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    deal ceo
    Carrière

    Kort: Groen ceo-af bij Just Eat Takeaway, nieuwe naam voor CIS (en meer)

    cryptomixer
    Security & Awareness

    Europol schakelt cryptomixer uit

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs