In de snel veranderende wereld van vandaag is het belangrijker dan ooit om je bedrijfsprocessen goed in kaart te brengen.
Werknemers van verschillende afdelingen moeten snel op de hoogte kunnen zijn van de in- en verkoop van een product of service, en ook nieuw of tijdelijk personeel moet snel inzicht kunnen krijgen in de bedrijfsprocessen. Om je interacties met klanten bij te houden is er allerlei software op de markt, waarvan Salesforce wereldwijd het meest gebruikte systeem is. De experts van Welisa combineren kennis over technologie en verkoopstrategie, om de software optimaal te benutten binnen jouw organisatie.
Het belang van relatiebeheer
Salesforce is, zoals hierboven uitgelegd, een softwaresysteem waarmee organisaties hun relaties met klanten bijhouden. Wanneer je een goed overzicht hebt van je relaties met verschillende klanten kun je iedere klant immers een gepersonaliseerde ervaring bieden, en gemakkelijker voldoen aan hun individuele wensen en voorkeuren. Dat zo’n gepersonaliseerde aanpak werkt kan vrijwel iedereen met ervaring in de sales- of marketingsector je vertellen. Houd je als bedrijf rekening met de voorkeuren van je cliënten, dan is de kans groot dat deze ook voor toekomstige aankopen of projecten bij jouw organisatie terugkomen. Daarnaast is informatie over zaken als de bedrijfsgrootte, concurrentie en regio van je klanten belangrijk voor het bepalen van de beste verkoopstrategie.
De praktische oplossingen van Salesforce
Salesforce biedt zijn gebruikers diverse applicaties of ‘clouds’ aan om het werk voor ondernemers en hun personeel overzichtelijk te houden. Hieronder staan de diverse applicaties kort uitgelegd.
Sales
Een eerste aspect waar Salesforce zich op richt is het ondersteunen van je sales afdeling. Binnen de zogenaamde SalesCloud organiseer je alle informatie die gerelateerd is aan verkoop, leads en klanten. Daarnaast werk je als manager of bedrijfsleider snel en efficient samen met je salesteam.
Service
De ServiceCloud van Salesforce zorgt ervoor dat je klanten je via alle kanalen eenvoudig kunnen bereiken. Bovendien krijgen servicemedewerkers via het systeem snel inzicht in de voortgang van complexere vragen, en weten zij snel in welk stadium een project zich bijvoorbeeld bevindt, of wanneer een bepaalde levering verwacht kan worden.
Marketing
De MarketingCloud biedt je team de mogelijkheid om activiteiten op het gebied van marketing en adverteren te monitoren. Zo weet je als leidinggevende precies wat er speelt en kan je marketingteam inspelen op de beste manieren en momenten om te adverteren. Daarnaast houd je via de MarketingCloud eenvoudig de effectiviteit van je campagnes in de gaten.
Werken met Welisa
Als Nederlandse partner voor Salesforce weet Welisa als geen ander hoe je deze software optimaal benut binnen je organisatie. De consultants van Welisa zijn uitgerust met een diepgaande kennis over de software en de toepassingsmogelijkheden ervan. Zo denken ze met je mee omtrent de groei van je organisatie, maar weten dankzij hun kennis en ervaring hoe je voorkomt dat de persoonlijke band met de klant onder zulke groei komt te lijden. Naast een eerste implementatie van Salesforce software binnen je bedrijf organiseert Welisa ook trainingen en cursussen. Zo blijven jij en je team op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen, en kom je tot nieuwe inzichten op het gebied van klantrelaties onderhouden en verbeteren.