Zendesk kondigt nieuwe functies aan voor het CRM-platform Zendesk Sunshine. Deze nieuwe mogelijkheden, gebouwd op Amazon Web Services (AWS), helpen bedrijven de productiviteit van service-medewerkers te verhogen en klantervaringen te personaliseren dankzij een compleet overzicht van alle klantactiviteiten op verschillende systemen.
p“Moderne bedrijven moeten snel kunnen manoeuvreren en niet afgeremd worden door omslachtige, oude technologie. We hebben Sunshine verder ontwikkeld met AWS tot een modern en wendbaar platform, precies wat onze klanten van ons verwachten”, stelt Adrian McDermott, President of Products bij Zendesk. “Het is indrukwekkend om te zien hoe onze klanten andere developer tools integreren en verder ontwikkelen op het Sunshine-platform om data silo’s binnen de organisatie te doorbreken en een betere klantervaring te bieden.” /ppVolgens onderzoek van CCW Digital vindt 74 procent van de klanten dat servicemedewerkers onvoldoende op de hoogte zijn van de context om hun problemen op te lossen. Naast ‘Custom Objects’ kunnen bedrijven vanaf deze maand gebruik maken van krachtige Sunshine-functies zoals ‘Custom Events’, ‘Unified Profiles’ en de ‘AWS Events Connector’ om klantervaringen te beheren vanuit Zendesk en eigen applicaties. Met deze functies kunnen servicemedewerkers:/pullielke interactie met hun klant bekijken, ongeacht het gebruikte systeem;/lilialle accounts combineren tot één volledig klantbeeld;/lilide rekenkracht van AWS inzetten met een connector voor realtime event streaming./li/ulpZendesk kondigt ook nieuwe integraties aan voor e-commerce bedrijven, die events zoals facturering direct verwerkt. Hiermee kunnen bedrijven hun klanten real-time helpen. Een service-medewerker kan bijvoorbeeld zien wanneer de creditcard van een klant wordt geweigerd en direct ondersteuning bieden, zodat de klant zijn aankoop succesvol kan voltooien./pp“Met Sunshine krijgen organisaties die zowel Qualtrics als Zendesk gebruiken een completer klantbeeld, direct in de workspace van de servicemedewerker”, stelt R.J. Filipski, Global Director of Business Development bij Qualtrics. “Met alle data van de customer experience op één platform kunnen organisaties meer tijd vrijmaken voor activiteiten die bijdragen aan betere bedrijfsresultaten.” /ppOok start Zendesk als onderdeel van het Early Access Program (EAP) met het aanbieden van nieuwe workflow tools en integraties met partners zoals Workato, Qualtrics en Narvar. Hierdoor kunnen bedrijven acties automatiseren en op- of afschalen en krijgen ze een end-to-end beeld van alle klantinteracties. Met deze integraties kunnen bedrijven: /pullieenvoudig handmatige taken automatiseren zodat servicemedewerkers sneller kunnen werken en productiever zijn;/lilide data vanuit Zendesk of systemen van derden gebruiken om acties te starten en processen te verbeteren;/lilikrachtige herbruikbare flows creëren, zodat bedrijven niet onnodig de kostbare tijd van developers inzetten./li/ulp“Met Sunshine kunnen organisaties eenvoudig andere oplossingen selecteren, integreren en configureren”, zegt Markus Zirn, VP Business Development bij automatiseringsplatform Workato. “We kijken ernaar uit om onze samenwerking uit te breiden met automatisering waarmee activiteiten in Zendesk en externe systemen worden getriggerd zodat men verzekerd is van een naadloze klantervaring.” /ppKlanten van Zendesk profiteren nu al van Sunshine-functies zoals Custom Events en Unified Profiles om servicemedewerkers een compleet beeld van de klant te geven en data in te zetten voor een gepersonaliseerde klantervaring. /p