Zendesk versterkt zijn positie op het gebied van customer experience (CX) door een Verified Solutions Partner van Unity te worden. Als Verified Solutions Partner (VSP) levert Zendesk een SDK die geoptimaliseerd is voor de nieuwste versie van de Unity-editor, zodat Unity-ontwikkelaars een naadloze ervaring krijgen.
Door de samenwerking tussen Zendesk en Unity krijgen gamers onmiddellijk hulp zonder dat ze hiervoor hun game hoeven te verlaten. De samenwerking met Unity, een wereldwijd leidend platform voor het maken en gebruiken van realtime 3D-content (RT3D), biedt de mogelijkheid voor geïntegreerde support-functies die binnen enkele minuten kunnen worden geïnstalleerd en ingesteld. Deze functies werken direct in enkele van de meest populaire games zoals Angry Birds 2 en Pokémon Go.
Zendesk is de eerste partner binnen het Unity’s Verified Solutions Partner-programma die een native SDK voor klantenservice aanbiedt. Omdat deze SDK is geverifieerd, kan Zendesk compatibiliteit en stabiliteit met het Unity-platform garanderen.
“Dit jaar hebben we een aanzienlijke piek gezien in zowel nieuwe gamers als de tijd die mensen aan gamen besteden. Het is belangrijk dat we onze ontwikkelaars, van indie-creators tot developers bij autofabrikanten en retailmerken, de mogelijkheid bieden om geweldige ervaringen te ontwikkelen in deze competitieve omgeving. Onze samenwerking met Zendesk zorgt ervoor dat klantenservice naadloos in ons platform is geïntegreerd”, zegt Stephen Rowell, Vice President Global Strategic Business Development bij Unity.
Gaming-bedrijven hebben in 2020 veel meer tickets binnen gekregen en de kennisbank is gemiddeld 90 procent vaker bekeken, zo blijkt uit data van de Benchmark van Zendesk. Omdat de verwachting is dat deze trend in 2021 wordt doorgezet, is het voor gaming-bedrijven erg belangrijk om tools in te zetten die zorgen voor de beste klantervaring.
“Zendesk en Unity delen de visie dat klantenservice de mobiele game-ervaring moet verbeteren, niet verstoren”, zegt Shawna Wolverton, EVP Product bij Zendesk. “Gamers hebben niet langer de tijd of het geduld om hun game uit te schakelen en om hulp te vragen. Ontwikkelaars moeten gamers in de game zelf helpen en ervoor zorgen dat het spel zo min mogelijk wordt onderbroken. Gamers willen dat hun problemen de game worden opgelost en dat ze de app niet hoeven te verlaten en waardevolle game-tijd verliezen.”
De integratie van de Zendesks Customer Experience (CX) -oplossingen met het Unity-platform betekent dat:
- Ontwikkelaars gefocust blijven op het maken van games: in de eerste 9 maanden van 2020 zag Unity gemiddeld meer dan 5 miljard downloads per maand van applicaties die zijn gebouwd met Unity. Nu kunnen Unity-ontwikkelaars Zendesk binnen enkele minuten aan mobiele games toevoegen met minimale codering. Ze kunnen het design ook personaliseren zodat het bij het spel past en gebruikers een consistente merkervaring krijgen.
- Bedrijven naadloze support kunnen bieden: spelers hebben gemakkelijk toegang tot helpcenters voor snelle antwoorden, en als er meer ondersteuning nodig is, kunnen support-medewerkers efficiënt vragen beantwoorden binnen Zendesk. Er zijn ook maatwerkopties mogelijk, zoals gebruikersinterfaces en support-velden die uniek zijn voor een bepaalde game.
- Spelers meer tijd aan gamen besteden en betrokken blijven: gamers kunnen nu gemakkelijk een klantenservicemedewerker een bericht sturen, snel antwoord krijgen en gesprekken voeren in de app zonder de game te hoeven verlaten.
Honderden bedrijven profiteren al van het gebruik van de Zendesk SDK voor Unity om het klantenserviceproces te stroomlijnen en geweldige support te bieden. Het eenvoudige proces zorgt ervoor dat ontwikkelaars van alle niveaus support kunnen installeren met minimale codering.
“Zendesk zorgt voor een soepele overgang tussen het spel en de support, ongeacht of klanten nu gebruik maken van het helpcentrum om zelf antwoorden te vinden of contact opnemen met één van de support-medewerkers. Een één-op-één-gesprek maakt de ervaring met de klantenservice veel gebruiksvriendelijker en persoonlijker, en het is voor onze medewerkers gemakkelijker om de gespreksgeschiedenis met onze spelers te volgen”, aldus Alper Kılıç, Game Development Manager bij Gamegos. “Doordat Zendesk een Unity Verified Solutions Partner is, wordt de integratie met Zendesk eenvoudig en betrouwbaar voor onze ontwikkelaars.”
“Met de nieuwe ondersteunings-SDK van Zendesk hebben we eindelijk een Unity-native in-game support-product als integraal onderdeel van ons bredere klantenservice-aanbod”, zegt Ric Thorneycroft, Player Support Director bij Rovio. “Het is geweldig een plug-and-play oplossing te hebben, die door ontwikkelaars gemakkelijk te gebruiken is en die ons na verloop van tijd ook de mogelijkheid geeft om de verschillende gepersonaliseerde support flows te creëren.”
De Zendesk SDK is vanaf vandaag algemeen verkrijgbaar in de Unity Asset Store.