De Zoho CRM Plus-suite van applicaties, met de intelligente assistent Zia en Zoho Analytics, biedt bedrijven een continue stroom aan inzichten om excellente klantervaringen te bieden.
Zoho lanceert de nieuwste generatie Zoho CRM Plus: het alles-in-één Customer Experience Platform voor sales, marketing, customer support en operations. Klanten van Zoho krijgen vanaf nu één compleet overzicht van alle afdelingen van hun klanten in plaats van gedeeltelijke weergaven. De intelligente assistent Zia en de verbeterde Zoho Analytics-applicatie – de business intelligence- en rapportagetool binnen de suite van applicaties van Zoho CRM Plus – helpen bedrijven om klanten superieure ervaringen te bieden, via verschillende kanalen.
De kracht van Zia en Zoho Analytics binnen het nieuwe klantbelevingsplatform zijn gekoppeld aan belangrijke updates voor Zoho Desk, Zoho Social en de SalesIQ- applicatie. Bedrijven kunnen nu eenvoudig alle afdelingen met direct klantcontact binnen één interface monitoren. Bovendien kunnen ze contextuele berichten uit de front- en backoffice van alle klantcontactpunten realtime volgen.
“Bedrijven erkennen vandaag de dag het belang van AI om positieve ervaringen voor klanten te creëren. Nu AI in het geïntegreerde Customer Experience Platform is opgenomen, creëren bedrijven op consistente wijze positieve ervaringen tijdens de customer journey”, vertelt Brent Leary, mede-oprichter en partner CRM Essentials. “Met CRM Plus heeft Zoho een overtuigend platform ontworpen waarin sales, marketing, support en operations zijn gebaseerd op één technologiestack. De intelligente assistent Zia heeft toegang tot gegevens van alle applicaties en levert zo automatisch waardevolle inzichten van alle afdelingen om klantervaringen te verbeteren.”
De belangrijkste ontwikkelingen van het Customer Experience Platform:
Zia staat centraal bij klantbelevingen – Handelingen van klanten zijn automatisch beschikbaar binnen Zoho Desk. Zia stelt automatisch vervolgstappen vast op basis van eerdere resultaten en vergelijkbare interacties en adviseert salesteams.
Procesautomatisering ter verbetering van multidisciplinaire samenwerking – Het klantbelevingsplatform Zoho CRM Plus helpt automatisch bij het oplossen van bottlenecks en andere problemen die een optimale klantbeleving in de weg staan. Complexe processen worden vereenvoudigd en elke stakeholder beschikt te allen tijde over de juiste context om tactische beslissingen te kunnen nemen.
Realtime inzichten voor geïnformeerde besluitvorming – dankzij het Customer Experience Platform nemen managers beslissingen op basis van inzichten in de hele organisatie. Interactieve dashboards bieden direct inzicht in de impact van potentiële beslissingen door middel van diepgaande berekeningen.
Perfect omnichannel ondersteuning – klanten kunnen via elk kanaal hulp krijgen en eenvoudig het gesprek voortzetten via een ander kanaal zoals telefoon, social, chat, e-mail of sms. Deze gesprekken worden beheerd in één online omgeving. Zo lossen bedrijven gemakkelijk problemen op en krijgen ze meer inzicht in de klantbeleving.
“Zia is aanzienlijk verbeterd sinds de lancering begin vorig jaar. Met de gecombineerde kracht van Zia en Zoho Analytics openen we een heldere informatiestroom tussen verschillende kanalen en afdelingen. Hierdoor kunnen teams eenvoudig samenwerken om hun klantrelaties te verbeteren,” aldus Sridhar Iyengar, Managing Director bij Zoho’s Europese hoofdkantoor. “CRM Plus is niet langer alleen maar een set losse applicaties. Het is nu een geavanceerd en uniform Customer Experience Platform waar bedrijven op een zorgvuldige en proactieve manier gedurende de hele customer journey uitzonderlijke ervaringen kunnen creëren.”