Ze waren er weer op de Comdex/Fall, ’s werelds bekendste computer- en softwarebeurs in de gokstad Las Vegas: de schaars geklede dames (de zogeheten booth bunnies), de massaal uitgedeelde hebbedingetjes (waaronder US Postal- muismat-stickers van Tour de France-winnaar Lance Armstrong) en de vele prijzen die er te winnen waren, variërend van softwarepakketten tot Porsches en BMW’s.
De aandacht van de circa 200.000 bezoekers werd echter ook getrokken door rondlopende Linux-pinquïns en natuurlijk de laatste technologische snufjes: miniatuur-PC’s, Internet-apparaatjes, mobiele telefoons die geschikt zijn voor datacommunicatie, de nieuwste generatie spelletjes, beveiligingstechnieken via vingerafdrukken en irissen, en herschrijfbare DVD-drives.
Op de Comdex/Fall 2000, die dit jaar van 13 tot 17 november liep en voor het eerst door de Key3Media Group werd georganiseerd, gaven zo’n 2100 bedrijven acte de présence. Opvallend was de deelname van EDS. Het is lang geleden dat op de Comdex een grote IT-dienstverlener zo prominent aanwezig was. EDS bleek niet alleen een sponsor van het evenement te zijn, het presenteerde ook zijn nieuwste tv-commercials en legde een speciaal glasvezelnetwerk voor de computerbeurs aan. In zijn keynote speech – de eerste Comdex-lezing ooit door een topman van een IT-servicesbedrijf gehouden – gaf EDS-directeur Dick Brown aan dat de toekomst van de IT-industrie in dienstverlening ligt, en minder in hard- en software. Die opmerking sluit aan bij de doelstelling van Kim Myhre, de Comdex-president. Hij wil dat de Comdex-beurzen – naast Las Vegas is er bijvoorbeeld nog een Comdex/Spring in Chicago – geen handelsshows voor iedereen meer zijn. De evenementen moeten qua onderwerp en indeling beter inspelen op de interesses van de verschillende doelgroepen, zoals IT-managers, IT-medewerkers, durfkapitalisten, dealers en beslissers, aldus Myhre.