Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Klantgerichter.nl brengt Net Promotor Score

24 juni 2011 - 06:37ActueelSoftware & Development
externe partij
externe partij

Klantgerichter.nl introduceert vandaag een nieuwe manier om de Net Promotor Score (NPS) vast te stellen. Hiermee kunnen organisaties eenvoudig en continu de klantloyaliteit vaststellen. Door deze oplossing als abonnement aan te bieden komt de NPS-methode voor elke organisatie binnen het financiële bereik.

Dankzij de combinatie van spraak en webtechnologie krijgen organisaties concrete informatie en medewerkers persoonlijke feedback bij het NPS-cijfer. Op basis hiervan kan een verbetermatrix worden gemaakt met gerichte acties op organisatie, afdeling of zelfs werknemers niveau. NPS wordt hiermee meer dan een simpel cijfer.
Met deze NPS-module is meer mogelijk dan met een traditionele NPS-meting. Zo kan men door één extra vraag achterhalen wat er nodig is om het cijfer te verbeteren. De klant kan door een ingesproken boodschap of per web-browser toelichting geven op het cijfer. Met één druk op de knop kan vervolgens via social media onderzocht worden of dit bij meerdere klanten een kwestie is. Ook de veel bekritiseerde schaalindeling kan bij klantgerichter.nl op maat ingesteld worden. Door het maandabonnement kan de organisatie continu de NPS-meting uitvoeren, waardoor een voortschrijdend gemiddelde ontstaat. Deze module is eenvoudig door de organisatie zelf te gebruiken, waardoor er geen externe marktonderzoek kosten zijn.
De Net Promotor Score (NPS), ontwikkeld door Reichheld, is een eenvoudige maatstaf voor het meten van klantloyaliteit. De NPS komt tot stand door het stellen van de ultieme vraag: In hoeverre zult u [bedrijf X] aanbevelen aan een vriend of collega? Naar aanleiding van de verkregen respons wordt de score berekend door het totaal aantal respondenten in te delen in drie groepen: de ‘criticasters’, de ‘passief tevreden klanten’ en de ‘promotors’. De uiteindelijke score komt tot stand door het percentage ‘promotors’ te verminderen met het percentage ‘criticasters’. Deze score vertegenwoordigt de prestatie van de onderneming op het gebied van klantloyaliteit.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    datacenter arbeidsmarkt jobs
    Data & AI

    Kort: 150-megawatt-datacenter in Lelystad, Nederlandse ict-sector verwacht groei (en meer)

    Werkplek & Beheer

    Microsoft jaagt prijzen M365-abonnementen tot 33 procent omhoog

    deal ceo
    Software & Development

    Ahold Delhaize Pensioen kiest voor AZL

    Software & Development

    Developer relations beweegt zich op snijvlak van business en tech

    Girhub
    Data & AI

    GitHub Copilot agents veranderen ontwikkel-workflow

    Risico, risk
    Security & Awareness

    Phishing en verouderde software vormen (nog altijd) grootste risico

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs