Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Océ monitort applicaties callcenter met Nimsoft

23 april 2010 - 13:46ActueelWerkplek & BeheerOcé
Rian van Heur
Rian van Heur

Printerfabrikant Océ gaat de prestaties van zijn callcenterapplicaties in de gaten houden met software van Nimsoft, een divisie van softwaremaker CA. Het gaat om de applicaties die worden gebruikt in de tientallen callcentra die de printerfabrikant heeft in Europa en die de klant te woord staan. De software wordt na de zomer in gebruik genomen.

Océ wil Nimsoft Monitoring Solution (NMS) gebruiken om de prestaties van de callcenter software in de gaten te houden. ‘Onze callcentermedewerkers voeren de meldingen van een klant in applicatie of de klant doet dat zelf via het web. Het is belangrijk dat de applicatie goed werkt als er een melding wordt gemaakt, het is vervelend als je moet wachten omdat de applicatie traag is', zegt ict operations manager Richard Geelen van Océ.

De printerfabrikant had voorheen problemen met de prestaties van de callcenterapplicatie. ‘De applicatie draaide niet stabiel. Dat was  niet altijd zo, maar een applicatie met constant goed presteren', zegt Geelen. ‘Door de applicatie te monitoren kunnen we de ervaring van de eindgebruiker verbeteren.' Voorheen gebruikte Océ geen monitoringsoftware.

Pilot

Nu draait er een pilot bij de printerfabrikant. Na de zomer gaat de software live. De printerfabrikant heeft in een Duitsland een centraal datacenter staan, waardoor de uitrol naar de clients makkelijk en snel verloopt, zegt Geelen. Daarnaast moet decentraal bij de verschillende callcentra ook nog software worden geïnstalleerd. ‘Ik verwacht dat dit binnen één tot twee maanden worden uitgerold', zegt de ict-manager.

De software van Nimsoft wordt eerst gebruikt voor de applicaties waar de klant gebruik van maakt. Daarna zullen ook andere applicaties worden gemonitord met de software, zoals bijvoorbeeld de webshop of de Salesforce.com-applicatie.

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    man cloud laptop kantoor
    ActueelCloud & Infrastructuur

    CA breidt cloudaanbod uit via grote overname

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs