Experts maken geen deel uit van de redactie. Zij vertegenwoordigen dus niet het redactionele gedachtegoed van Computable.

Nieuwe medewerker vaak dagen niet productief

15-02-2013 10:26 | Door Tjeerd Seinen | Er zijn 19 reacties op dit artikel | Dit artikel heeft nog geen cijfer (te weinig beoordelingen) | Permalink
Computable Expert
Tjeerd Seinen
ing. Tjeerd Seinen MBA

Sales Manager

Expert van Computable voor de topics: Infrastructuur, Systeembeheer en Netwerkbeheer

Meer

Johan Bakker is een nieuwe medewerker bij jouw bedrijf. Vandaag is zijn eerste werkdag. En hoewel er een werkplek voor hem ingericht is met een bureau, laptop en een telefoon heeft hij nog geen gebruikersaccount en dus geen toegang tot de applicaties die hij nodig heeft om zijn eerste werkdag succesvol te maken. Daar zit hij dan. Vol enthousiasme om aan de slag te gaan, maar in afwachting van een account.

De goedkeuringsformulieren die de nieuwe medewerker toegang moet verlenen tot de systemen en applicaties zijn nog niet verwerkt door systeembeheer. Wellicht moet de aanvraag voor toegang nog goedgekeurd worden door een manager. Na goedkeuring van de manager dient systeembeheer de gebruikersaccount handmatig aan te maken en Johan de juiste toegangsrechten te geven. Uiteindelijk kan Johan aan de slag, maar in veel gevallen duurt dit een aantal dagen. Dagen waarin Johan’s enthousiasme omgezet wordt in inactiviteit.

Helaas zien wij dit scenario bij een groot aantal organisaties in vrijwel ieder marktsegment. Verouderde papieren processen vormen de basis van de indienst procedure voor nieuwe medewerkers. Hedendaagse technologie en software oplossingen kunnen deze papieren processen echter heel goed vervangen.

De hoeveelheid tijd en de verscheidenheid aan taken die nodig zijn voor het beheer van user accounts maakt het bijna onmogelijk om dit handmatig en op een uniforme en veilige manier uit te voeren. Miscommunicatie, ontbrekende informatie en verkeerd gespelde namen bijvoorbeeld maken dit proces zeer omslachtig. Met het streven naar kostenreductie en efficiencyverbeteringen is het een goed moment om het user account management proces te stroomlijnen met andere systemen.

Mocht je je als manager nu realiseren dat jouw indienst-procedure voor nieuwe medewerkers ook te lang duurt en dat de nieuwe medewerkers daarom dagen niet productief zijn, dan kun je profiteren van een verbeterde en efficiëntere indienst-procedure. Dit proces is eenvoudig te automatiseren waardoor de papieren formulieren en manuele handelingen worden vervangen. Dat zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers al op hun eerste dag alles hebben wat zij nodig hebben om productief te zijn.

Deel dit artikel via LinkedIn
Deel dit artikel via Facebook
Deel dit artikel via Twitter

Sponsored content
Kennispartner
Kaseya levert IT-systeembeheersoftware aan managed serviceproviders (MSP'S) en middelgrote ondernemingen. De software helpt bij een efficiënter beheer van de IT-omgeving; dat leidde bij menig klant tot succesvolle verbetering van business-processen door middel van tijds- en kostenbesparingen. Lees meer