Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Kosten ‘web site’ lopen in de miljoenen dollars

01 februari 1996 - 23:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
correspondent
correspondent

CAMBRIDGE, MA – Het bedrijfsleven maakt steeds meer kosten om zakelijke communicatie en het benaderen van consumenten met een eigen ‘web site’ op Internet mogelijk te maken. Het prijskaartje varieert thans van 300.000 dollar tot 3,4 miljoen dollar, zo meldt Forrester Research.

In het rapport ‘What Web Sites Cost’ voorspelt Forrester dat de kosten de komende twee jaar met 50 tot 200 procent zullen toenemen, naarmate meer consumenten met steeds hoger gespannen verwachtingen naar het Web toestromen. Het goedkoopst zijn sites met een promotioneel karakter, die belangstelling willen wekken voor een bepaalde merknaam. Deze kosten minstens 300.000 dollar om te lanceren. Daarin zijn meegeteld de exploitatiekosten gedurende het eerste jaar. Sites die veel informatie of amusement bieden, kosten minstens 1,3 miljoen dollar, zo becijfert het bureau. Echt duur wordt het als een site bedoeld is om er daadwerkelijk produkten mee te verkopen of transacties uit te voeren. Hieraan hangt een prijskaartje van zo’n 3,4 miljoen dollar.

Zakelijk doel

Het hangt dus van het zakelijke doel af hoeveel de aanwezigheid op Internet het bedrijf gaat kosten. De voornaamste kostenposten vormen de introductie, de eerste twaalf maanden, het platform, de inhoud en de marketing. Een site die alleen om promotionele redenen in het leven wordt geroepen, kent weer een andere kostenopbouw dan een web-faciliteit met inhoud in de vorm van informatie.
Bij het eerste type gaat 67 procent van het budget op aan het uitbesteden van de ontwikkeling van de site en aan het beheer ervan. Een site met echt veel inhoud besteedt 61 procent van het budget aan personeel dat voor informatie moet zorgen. Sites waarmee transacties worden gedaan, vergen het meeste aan investeringen en marketing. Hardware, software en netwerkverbindingen kosten 675.000 dollar, terwijl de marketing 783.000 dollar vergt.

Alles wordt duurder

Alles wordt duurder, stelt het rapport. Web site-managers zullen straks moeten investeren in nieuwe interactieve technieken en marketing. Ook de arbeidskosten nemen snel toe. Vooral sites met een promotioneel karakter en sites met inhoud zullen snel duurder worden. Sites die moeten leiden tot transacties, zullen ook elk jaar kostbaarder worden, maar minder snel dan de eerste twee categorieën. Corr.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Satelliet
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nederland en Europa te kwetsbaar in de ruimte, Huizen ruilt OGD in voor DSC (en meer)

    ActueelOverheid

    KPN en Thales bouwen soevereine cloud voor Defensie

    Storagebeheer management
    OpinieData & AI

    Vraag naar Europese storage stijgt

    ActueelSoftware & Development

    Kort: Elastique op Sri Lankaans avontuur, Panasonic helpt The AA, Main koopt Carwise-duo (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs