Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Helpdesk-software via Internet

15 mei 1997 - 22:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Roy op het Veld
Roy op het Veld

Met het nieuwe product ‘Webmagic’ wordt het mogelijk om de helpdesk-software ‘Supportmagic’ via het Internet of een intranet te ontsluiten. Deze op een browser gebaseerde oplossing is sinds mei beschikbaar.

Met de helpdesk-software van het Amerikaanse Magic Solutions kunnen eindgebruikers vragen stellen aan een database met oplossingen. De vragen (queries) kunnen in natuurlijke taal gesteld worden. De software werkt met verschillende databases met antwoorden.
"Met onze software kunnen de kosten van PC’s omlaag", aldus Andrew Rawson, vice-president marketing van Magic Solutions, recentelijk tijdens een persdiner op Schiphol. Met deze ‘web-enabled’ versie kan de gebruiker een interne helpdesk via een intranet benaderen. Tevens wordt het mogelijk om via het Internet extern een helpdesk bereikbaar te maken.

Enorme groei

De ondersteuningssoftware houdt tevens een aantal statistieken bij over het gebruik van werkstations door eindgebruikers. Rawson voorspelt daarom dat tools voor netwerkmanagement en tools voor ondersteuning van eindgebruikers naar elkaar zullen groeien. "Netwerkmanagement zal integreren met ondersteuning van de gebruiker", aldus Rawson.
Magic Solutions richt zich op de middelgrote bedrijven met een capaciteit van vijftig tot vijfduizend PC’s. Volgens Rawson zit er een enorme groei in deze markt: "Slechts tien procent van de honderddertig miljoen werkstations op de wereld worden ondersteund door netwerkmanagement". Door de ontwikkeling van Internet, waardoor management en ondersteuning op afstand mogelijk wordt, zal dit percentage snel toenemen. "De komende drie jaar zeker tot vijftig procent", zo verwacht de marketing-functionaris.
Webmagic kost als ‘add-on’ rond de tienduizend gulden. Afhankelijk van het aantal helpdesk-medewerkers kost het basisproduct Support Magic tussen de 25 duizend en de 75 duizend gulden. Rawson verwacht niet dat de overname van de Nederlandse helpdesk-softwareleverancier Prolin door Hewlett Packard tot een grotere concurrentiestrijd tussen de twee zal leiden. "Hewlett Packard mikt op een andere markt", aldus Rawson.
Hij verwacht dat de Prolin-software zal worden geïntegreerd met Openview. Het HP-9000 platform zal met Prolin een meer complete oplossing worden. "Dat grote platform valt buiten onze doelmarkt", redeneert Rawson, "bovendien was Prolin alleen in Nederland een concurrent van ons".

Meer over

BrowsersHelpdeskIntranetNetwerken

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kingston University organiseert expositie gaming-geschiedenis

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Intel mogelijk weer ‘great’ als semi-staatsbedrijf

    QR Computable Kort 15 aug '25
    ActueelData & AI

    Kort: NL-data op kernenergie, ai-incidenten kosten 8 procent, phishing via QR (en meer)

    M&A, Fusie & Overname
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Bluetron IT verkoopt tapereparatie-divisie aan Sprague

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Your.Cloud bouwt aan Europees msp-collectief

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs