Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

E-handel trekt nieuwe klanten

16 februari 1998 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Elektronisch zakendoen via het Web begint commercieel een succes te worden. Ron Whittier, algemeen directeur van Intels Content Group, toonde zich tijdens de Milia-beurs in Cannes zeer optimistisch over de toekomst van elektronische handel.

Vorig jaar is al voor twaalf miljard dollar verkocht via WWW. Naar verwachting verdubbelt de omzet jaarlijks tot 2001.
Tijdens een forumdiscussie kwamen twee voorbeelden van sites ter sprake die al behoorlijk omzetten. Het succes van Internet hangt volgens de site-eigenaren af van drie voorwaarden. Allereerst moet je inhoudelijk iets te bieden hebben. Bovendien moet rond de site een soort gemeenschap ontstaan van gebruikers die regelmatig een bezoek brengen en zich erbij betrokken voelen. Ten slotte moet het transactiegedeelte perfect zijn geregeld.
Muziekmagnaat Larry Rosen ziet consumenten naar zijn virtuele platenzaak Music-boulevard komen die lang niet meer in een reële CD-winkel zijn geweest. Vooral ouderen blijken online CD’s te kopen. Volgens Rosen zijn CD-winkels zo sterk op jongeren gericht dat andere leeftijdsgroepen zich er niet thuisvoelen. Ongeveer 13 procent van de omzet bestaat uit klassieke muziek; in winkels scoort dit genre 3 procent. Nog opvallender is het verschil bij jazz. De online-verkoop van dit genre bedraagt 17 procent van de totale omzet, tegenover minder dan 3 procent in de winkel.
Rosen concludeert dat het uitgebreide assortiment van virtuele winkels een trekpleister is. Zijn broer Fred Rosen, topman van Ticketmaster, verkocht in het vierde kwartaal van 1997 voor 16,7 miljoen dollar aan tickets via zijn website. Mede dankzij steun van Intel kon Ticketmaster een site bouwen met de laatste 3D-technieken. Bezoekers van sportevenementen kunnen vooraf het uitzicht vanaf hun plaats zien. Als dat tegenvalt, kan de klant een andere plek kiezen. Fred Rosen wil deze dienst ook in Europa gaan bieden.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs