Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

CMG verandert wervingstaktiek

26 februari 1998 - 23:003 minuten leestijdAchtergrondCarrière
Michiel Couzy
Michiel Couzy

CMG werkt na de acties met ballontochten aan de bijstelling van zijn imago. Dit zegt communicatie manager Helen Hosman. "De snelle acties gaven een inconsistent beeld van ons bedrijf." In de nieuwe wervingscampagnes staat het blauwe pak centraal. "De werkgever en niet de specialismen staan centraal", licht directeur Kees weug van CMG-diensten toe.

Het automatiseringsbedrijf is de winnaar van de Gouden Hengel 1998, de prijs voor de onderneming met de meeste aantrekkingskracht op de arbeidsmarkt. Uit recent marktonderzoek blijkt dat CMG de meest gewilde werkgever is onder studenten en professionals. Bovendien wil 25 procent van de automatiseerders die een andere baan zoekt, verhuizen naar CMG. De systeemintegrator spendeert jaarlijks miljoenen guldens aan wervingscampagnes; en deze activiteiten blijven niet onbesproken. Vorig jaar viel CMG op door de ballonvaarten voor sollicitanten. Na enige tijd besloot de onderneming deze actie stop te zetten. "Er is veel commentaar op geweest", zegt Weug glimlachend. "Maar ja, de acties liepen wel goed. Na verloop van tijd ontstond er gemor onder de werknemers. Toen hebben we de campagne gestaakt."

Voorschriften

Sinds enkele weken vult CMG de advertentiepagina’s met een nieuwe wervingscampagne. "We plaatsen geen losse advertenties meer, maar voeren nu een campagne, waarbij de lay-out van de publicaties hetzelfde blijft", aldus Weug. De campagne heeft tot doel CMG als werkgever te profileren. De specialiteiten van de IT-dienstverlener staan niet langer centraal en de functie waarvoor CMG werft is met kleine letters weergegeven. De blauwe pakken spelen een grote rol. Bij CMG lopen de werknemers rond in blauwgrijze pakken. Combinaties zijn taboe. "Onze kledingvoorschriften vormen het thema. Deze regels symboliseren de gedragscode en verzorgdheid van het bedrijf."

Radiospots

De spilfunctie van het blauwe pak is een reactie op de eerdere stuntacties van CMG, met bijbehorende discodreunen op de radio. "Deze snelle acties veroorzaakten een inconsistent beeld van CMG", zegt communicatiemanager Helen Hosman. "We moeten onze stijl correct weergeven." Dat daarbij de pakken centraal staan is opvallend. Want CMG is volgens enkelen arrogant, saai en formeel. Het blauwe pak kan volgens de marketing-strategen relativerend werken. CMG kan er enige zelfspot mee bedrijven. "En daardoor kom je sympathieker over", meldt de toelichting bij de campagne. CMG is inmiddels gestopt met de veelgehoorde radiocampagnes. "We concentreren ons nu op andere media. We waren dominant aanwezig op de radio. De irritatiefactor is dan groot. Daar moeten we rekening mee houden", licht Weug toe. De nieuwe campagne blijft de komende maanden in de bladen verschijnen.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Software & Development

    Python-stichting wijst forse overheidssubsidie af door controversiële voorwaarden

    Carrière

    RightBrains maakt de winnaars van de 2025-awards bekend

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    Overheid

    Spoelstra Spreekt: Kleuter

    Carrière

    Digitale voorvechtster Kathmann met voorkeurstemmen terug in de Kamer

    Data & AI

    Ai bij verzekeraar Achmea

    Data & AI

    Ai implementeren? Bij high performers is dit mensenwerk

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs