De Consumentenbond dreigt met rechtelijke stappen tegen de nieuwe Internet-aanbieder Superweb. Dat bedrijf biedt sinds deze zomer Internet-abonnementen aan voor 35 gulden per maand.
Daarbij kan de abonnee Internetten zonder telefoonkosten. Inmiddels hebben ruim tienduizend gebruikers dat bedrag via een machtiging van hun rekening laten afschrijven, maar zij wachten nog steeds op een Internet-verbinding.
De Consumentenbond stelt dat het niet kan dat een bedrijf iets aanbiedt en daar geld voor incasseert, maar uiteindelijk niets levert. Bovendien licht Superweb zijn klanten niet in over technische problemen die zouden zijn ontstaan en weigert de Internet-aanbieder het betaalde geld terug te storten. Als dat zo blijft, zal de bond naar de rechter stappen, zo laat een woordvoerder weten.
Blijkbaar hebben de alarmklokken van de Consumentenbond effect gehad, want in een reactie bekent Superweb dat het inderdaad slecht heeft gecommuniceerd met de klanten en met de pers. Het bedrijf belooft beterschap. Zo heeft het een website in het leven geroepen (http://www.superweb.nl), waarop het openheid van zaken geeft. Verder stelt Superweb dat vanaf vandaag alle technische problemen moeten zijn opgelost, waardoor alle leden met ingang van heden kunnen beschikken over hun Internet-aansluiting.
De tocht naar Superwebs website leverde vanmorgen overigens alleen de mededeling op dat geen contact mogelijk is omdat er geen DNS-invoering is. Waarschijnlijk is ook de creatie van een eigen website op ’technische problemen’ gestuit.