De Europese tak van America Online (AOL) geeft samen met Intel klanten kortingen op nieuwe PC’s indien zij tekenen voor AOL’s online-dienst. Diverse PC-fabrikanten, waarvan Fujitsu-Siemens de eerste is, zijn betrokken bij deze samenwerking.
Dit kortingsinitiatief wordt in de loop van deze winter in een aantal Europese landen opgezet. Daarbij kunnen zowel de PC-leverancier als de exacte voorwaarden en kortingspercentages verschillen per land. Groot-Brittannië is als eerste aan de beurt.
Britse consumenten die een PC van Fujitsu-Siemens kopen ter waarde van 1000 pond en zich voor drie jaar verbinden aan AOL-dochter Compuserve krijgen 250 pond korting. Een machine van 600 pond gaat vergezeld van 150 pond korting.
Toegang tot de online-dienst van Compuserve kost met het huidige prijsniveau (van 7,5 pond per maand) over een periode van drie jaar 270 pond. AOL en Intel willen zo het gebruik van PC’s bevorderen. In de Verenigde Staten is 44 procent van de huishoudens voorzien van een computer, in Europa ligt dat op 14 procent, aldus de online-dienst en de chipfabrikant.