Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Kleurverschil cruciale drempel voor e-handel

15 maart 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

In de grafische industrie weet men er alles van: kleuren-management in een digitale wereld is niet eenvoudig. Ook bedrijven met e-commercie projecten komen nu tot de ontdekking dat de kleurstelling van de producten die zij via Internet willen verkopen zeer nauw luistert en om meer aandacht en technologie vraagt dan tot nu toe het geval was.

Het probleem zit ‘m in het feit dat de kleurstelling van een product op een webpagina – en dus op het beeldscherm van een online koper – aanzienlijk kan afwijken van de werkelijkheid. Hierdoor kunnen bij webshoppers met belangrijke teleurstellingen geconfronteerd worden, die tot het retourneren van goederen leiden of zelfs tot het staken van nieuwe online aankopen.
Een aantal bedrijven proberen iets aan dit probleem te doen. Een voorbeeld is het Pantone Textile Color System and Matching System van Pantone (http://www.pantone.com). Deze aanbieder van kleurtechnologie is al zeer lang actief in de grafische industrie en in bijvoorbeeld de mode- en meubelsector. De aanpak is echter nauwelijks ‘hightech’ te noemen. Door op de webpagina’s met producten duidelijk de kleurnummers van een artikel aan te geven, kunnen potentiële kopers in de bekende kleurwaaiers nazoeken wat de bedoelde kleur precies is. Plannen om dit soort waaiers op grote schaal voor consumenten beschikbaar te stellen, zijn in voorbereiding.
E-Color (http://www.e-color.com) probeert het met een digitale methode. Dit bedrijf heeft de True Internet Color-technologie ontwikkeld, waarmee de beeldschermen van surfers te kalibreren zijn. Dit vereist dat op de webserver van het e-commercie bedrijf de nodige programmatuur wordt geladen en de online bezoeker bovendien een uit vier stappen bestaande kalibratieprocedure doorloopt. Het resultaat van al deze inspanningen zou echter een heel behoorlijke gelijkenis van digitale en levensechte kleuren opleveren. Met het Amerikaanse warenhuis Bloomingdale’s is inmiddels een contract gesloten voor gebruik van deze aanpak.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Wat maakt een bedrijf een échte High Performer?

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs