Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Kleurverschil cruciale drempel voor e-handel

15 maart 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

In de grafische industrie weet men er alles van: kleuren-management in een digitale wereld is niet eenvoudig. Ook bedrijven met e-commercie projecten komen nu tot de ontdekking dat de kleurstelling van de producten die zij via Internet willen verkopen zeer nauw luistert en om meer aandacht en technologie vraagt dan tot nu toe het geval was.

Het probleem zit ‘m in het feit dat de kleurstelling van een product op een webpagina – en dus op het beeldscherm van een online koper – aanzienlijk kan afwijken van de werkelijkheid. Hierdoor kunnen bij webshoppers met belangrijke teleurstellingen geconfronteerd worden, die tot het retourneren van goederen leiden of zelfs tot het staken van nieuwe online aankopen.
Een aantal bedrijven proberen iets aan dit probleem te doen. Een voorbeeld is het Pantone Textile Color System and Matching System van Pantone (http://www.pantone.com). Deze aanbieder van kleurtechnologie is al zeer lang actief in de grafische industrie en in bijvoorbeeld de mode- en meubelsector. De aanpak is echter nauwelijks ‘hightech’ te noemen. Door op de webpagina’s met producten duidelijk de kleurnummers van een artikel aan te geven, kunnen potentiële kopers in de bekende kleurwaaiers nazoeken wat de bedoelde kleur precies is. Plannen om dit soort waaiers op grote schaal voor consumenten beschikbaar te stellen, zijn in voorbereiding.
E-Color (http://www.e-color.com) probeert het met een digitale methode. Dit bedrijf heeft de True Internet Color-technologie ontwikkeld, waarmee de beeldschermen van surfers te kalibreren zijn. Dit vereist dat op de webserver van het e-commercie bedrijf de nodige programmatuur wordt geladen en de online bezoeker bovendien een uit vier stappen bestaande kalibratieprocedure doorloopt. Het resultaat van al deze inspanningen zou echter een heel behoorlijke gelijkenis van digitale en levensechte kleuren opleveren. Met het Amerikaanse warenhuis Bloomingdale’s is inmiddels een contract gesloten voor gebruik van deze aanpak.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    OpinieData & AI

    Van copiloten tot duurzame ai-modellen: hoe ai waarde toevoegt

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: TU/e lanceert nieuw high-tech-onderzoeksinstituut, veel minder cyberincidenten in Nederland (en meer)

    Vote now stem nu stemmen Awards
    ActueelOverheid

    Leden VNG stemmen in met ict-collectivisering

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs