Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Veel bezoekers websites komen voor het eerst

26 maart 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Maar liefst 70 procent van de websurfers die op een gemiddelde dag een site bezoeken, bekijken die pagina’s voor het eerst van hun leven. Slechts 30 procent van de surfers mag gerekend worden tot de categorie ‘regelmatige bezoekers’. Dat blijkt uit marktonderzoek verricht door Statmarket (http://www.statmarket.com).

De regelmaat waarmee deze tweede groep Internet-gebruikers terugkeert bij een site varieert sterk. Zo’n 0,6 procent keert één keer per maand terug bij een eerder bezochte website. Bijna 2 procent doet dit iedere veertien dagen, terwijl 3,5 procent wekelijks op dezelfde sites komt. Twee keer per week en één keer per dag komen uit op respectievelijk 4,7 en een kleine 8 procent van het bezoek. Twee maal per dag is goed voor 2,9 procent, terwijl meerdere keren per dag dezelfde pagina’s bezoeken op zo’n 7 procent ligt.
Dit soort statistieken kunnen handig zijn om opzet en structuur van een website – zowel voor B2C (business-to-consumers) als voor B2B (business-to-business) doeleinden – aan te passen en te verfijnen. Het wil bijvoorbeeld zeggen dat de structuur van de site absoluut ‘fool proof’ moet zijn. Vrijwel iedere bezoeker komt immers voor het eerst en zal dus al zoekend over de website navigeren.
Belangrijker nog is de reden waarom bezoekers vaker naar dezelfde website terugkeren. De reden daarvoor ligt volgens de onderzoekers van Statmarket geheel bij de inhoud – en dan niet zozeer de kwaliteit van de inhoudelijke informatie als wel het feit dat de site-inhoud met grote regelmaat wordt aangepast. Nieuws blijkt erg belangrijk om een website ‘sticky’ te maken, zoals de analisten van het onderzoeksbureau het uitdrukken. Websites waarvan de contant statisch en wekenlang onveranderd blijft, zullen het aantal bezoekers na verloop tot nul zien terugvallen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ASML
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ASML: chipvraag blijft hoog, maar geopolitiek benauwt

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Oracle steekt miljard in ai- en cloudinfrastructuur NL en Caribisch gebied krijgt eigen cloud (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Conscia neemt Open Line over, 6,1 miljoen voor 3d-oplossing tandenknarsen (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Over post-quantum security (en waarom je nú moet handelen)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    RIVM moet grip houden op doorontwikkeling Praeventis  

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs