Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Veel bezoekers websites komen voor het eerst

26 maart 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Maar liefst 70 procent van de websurfers die op een gemiddelde dag een site bezoeken, bekijken die pagina’s voor het eerst van hun leven. Slechts 30 procent van de surfers mag gerekend worden tot de categorie ‘regelmatige bezoekers’. Dat blijkt uit marktonderzoek verricht door Statmarket (http://www.statmarket.com).

De regelmaat waarmee deze tweede groep Internet-gebruikers terugkeert bij een site varieert sterk. Zo’n 0,6 procent keert één keer per maand terug bij een eerder bezochte website. Bijna 2 procent doet dit iedere veertien dagen, terwijl 3,5 procent wekelijks op dezelfde sites komt. Twee keer per week en één keer per dag komen uit op respectievelijk 4,7 en een kleine 8 procent van het bezoek. Twee maal per dag is goed voor 2,9 procent, terwijl meerdere keren per dag dezelfde pagina’s bezoeken op zo’n 7 procent ligt.
Dit soort statistieken kunnen handig zijn om opzet en structuur van een website – zowel voor B2C (business-to-consumers) als voor B2B (business-to-business) doeleinden – aan te passen en te verfijnen. Het wil bijvoorbeeld zeggen dat de structuur van de site absoluut ‘fool proof’ moet zijn. Vrijwel iedere bezoeker komt immers voor het eerst en zal dus al zoekend over de website navigeren.
Belangrijker nog is de reden waarom bezoekers vaker naar dezelfde website terugkeren. De reden daarvoor ligt volgens de onderzoekers van Statmarket geheel bij de inhoud – en dan niet zozeer de kwaliteit van de inhoudelijke informatie als wel het feit dat de site-inhoud met grote regelmaat wordt aangepast. Nieuws blijkt erg belangrijk om een website ‘sticky’ te maken, zoals de analisten van het onderzoeksbureau het uitdrukken. Websites waarvan de contant statisch en wekenlang onveranderd blijft, zullen het aantal bezoekers na verloop tot nul zien terugvallen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Innovatie & Transformatie

    Overheid investeert fors in digitale transformatie

    Bluesky X
    Data & AI

    Kort: Mobiel netwerk VodafoneZiggo vernieuwd, dislikes voor Bluesky (en meer)

    veiligheid ai onderwijs
    Onderwijs

    Tech als kans, veiligheid als voorwaarde in onderwijs

    Nexperia
    Innovatie & Transformatie

    Escalatie intern conflict bij Nexperia

    ai saas ondersteboven
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Saas op de kop, twee derde bedrijven zegt ai-potentieel niet waar te maken (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs