Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Veel bezoekers websites komen voor het eerst

26 maart 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Maar liefst 70 procent van de websurfers die op een gemiddelde dag een site bezoeken, bekijken die pagina’s voor het eerst van hun leven. Slechts 30 procent van de surfers mag gerekend worden tot de categorie ‘regelmatige bezoekers’. Dat blijkt uit marktonderzoek verricht door Statmarket (http://www.statmarket.com).

De regelmaat waarmee deze tweede groep Internet-gebruikers terugkeert bij een site varieert sterk. Zo’n 0,6 procent keert één keer per maand terug bij een eerder bezochte website. Bijna 2 procent doet dit iedere veertien dagen, terwijl 3,5 procent wekelijks op dezelfde sites komt. Twee keer per week en één keer per dag komen uit op respectievelijk 4,7 en een kleine 8 procent van het bezoek. Twee maal per dag is goed voor 2,9 procent, terwijl meerdere keren per dag dezelfde pagina’s bezoeken op zo’n 7 procent ligt.
Dit soort statistieken kunnen handig zijn om opzet en structuur van een website – zowel voor B2C (business-to-consumers) als voor B2B (business-to-business) doeleinden – aan te passen en te verfijnen. Het wil bijvoorbeeld zeggen dat de structuur van de site absoluut ‘fool proof’ moet zijn. Vrijwel iedere bezoeker komt immers voor het eerst en zal dus al zoekend over de website navigeren.
Belangrijker nog is de reden waarom bezoekers vaker naar dezelfde website terugkeren. De reden daarvoor ligt volgens de onderzoekers van Statmarket geheel bij de inhoud – en dan niet zozeer de kwaliteit van de inhoudelijke informatie als wel het feit dat de site-inhoud met grote regelmaat wordt aangepast. Nieuws blijkt erg belangrijk om een website ‘sticky’ te maken, zoals de analisten van het onderzoeksbureau het uitdrukken. Websites waarvan de contant statisch en wekenlang onveranderd blijft, zullen het aantal bezoekers na verloop tot nul zien terugvallen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs