Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Veel ontevredenheid onder mobiele bellers

05 april 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Meer dan de helft van de mobiele bellers heeft wel eens problemen met de telefoonverbinding. Een kwart van de klanten van Dutchtone, Telfort en Ben is ontevreden over de netwerkaanbieder.

Dit blijkt uit een groot onderzoek van de Consumentenbond over de kwaliteit van mobiele telefonie. De bond deed onder meer metingen naar de dekking van de GSM-netwerken. Deze metingen wijzen uit dat er voor de kleinere netwerkaanbieders nog heel wat werk aan de winkel is. Dutchtone, Telfort en Ben kunnen hun bewering dat ze een landelijk netwerk hebben volstrekt niet waarmaken. Vooral de netwerken van Telfort en Ben vertonen zeer veel witte plekken, aldus de bond.
Telfort houdt zijn klanten voor dat het netwerk landelijk dekkend is. In die gebieden waar Telfort zelf geen masten heeft staan, wordt automatisch overgeschakeld naar Libertel, zo beweert het bedrijf. Metingen laten echter zien dat dit overschakelen verre van vlekkeloos verloopt.
Het bereik van Dutchtone laat witte vlekken zien in Twente, het oosten van Gelderland en Zuid-Limburg. Libertel en KPN maken als enige waar een nagenoeg geheel landelijk bereik te hebben. Alleen dit duo biedt een aanvaardbare kwaliteit. De kans op storingen, verbroken verbindingen of het niet tot stand kunnen brengen van een verbinding is bij hen klein.
Uit een praktijkproef naar de dienstverlening in telefoonwinkels blijkt dat de klantvriendelijkheid in de winkels een stuk beter kan. Het winkelpersoneel verliest veelal de interesse als duidelijk wordt dat de koper alleen maar informatie of advies wil. Zolang de vragen eenvoudig zijn, kan men een juist antwoord verwachten. Vragen over bereik en tarieven in het buitenland leveren heel wat meer problemen op. Vaak verwijst men naar folders, een servicenummer of de website. De Primafoonwinkels van KPN scoren het minst slecht. Ook Belcompany biedt goede service. De winkels van Dutchtone eindigen als laatste.
De Consumentenbond heeft de dienstverlening van de GSM-aanbieders uitgebreid onderzocht. Ook is vandaag een grote telefoonactie gestart. Drie dagen lang kunnen mobiele bellers meningen en ervaringen over hun aanbieder kwijt via 0900-3212100.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Wat maakt een bedrijf een échte High Performer?

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs