Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Bezit van kabel en inhoud leidt tot conflict

03 mei 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Time Warner moet vandaag tegenover de Federal Communications Commission uitleggen waarom het niet langer 3,5 miljoen huishoudens op de kabel voorziet van programma’s van ABC, eigendom van Disney.

Een woordvoerder van de FCC benadrukte gisteren dat de toezichthouder liever ziet dat de twee kemphanen onderling tot een oplossing komen van het hooglopende conflict.
Inzet van de ruzie is het op 31 december afgelopen contract tussen Time Warner en Disney. Sindsdien onderhandelen beide partijen vruchteloos over het pakket dat Time Warner kan dan wel moet uitzenden en hoeveel het bedrijf daarvoor moet betalen. Disney eist dat het kabelbedrijf Disney Channel gaat doorgeven in het standaardpakket, en daarbij nog eens twee nieuwe kanalen van Disney, een met tekenfilms en een met soapseries, in een pluspakket.
Volgens Time Warner maakt Disney daarbij ‘onfatsoenlijk’ gebruik van het bezit van ABC door ‘buitensporige’ eisen te stellen ‘die Time Warner Communications en de kabelkijkers honderden miljoenen dollars zouden kosten’. Topman Arnold Kleiner van Kabc in Los Angeles stelde daarentegen dat dit een ‘dreigend voorteken is van wat de klanten te wachten staat na de fusie van Time Warner met America Online’. Disney voert al maanden een offensief tegen deze fusie, waardoor het bedrijf vreest straks buitenspel te worden gezet.
Volgens de Kabelwet van 1992 mogen mediabedrijven een ‘eerlijke vergoeding’ vragen aan kabelexploitanten voor de doorgifte van hun programma’s. Maar volgens president Barry Rosenthal van Time Warner Communications gaapt tussen het bod van Time Warner en de eis van Disney een gat van driehonderd miljoen dollar.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Amerikaanse kabelaars hoeven netwerk niet te delen

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs