Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Lucent breidt aanbod crm-software uit

03 mei 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Lucent Technologies, de Amerikaanse producent van netwerkcomponenten, neemt het product Primetime van Blue Pumpkin Software op in de eigen crm-software (customer relationship management).

Deze stap lijkt een aanval op crm-specialist Siebel, die nu deze markt domineert. Lucent volgt daarmee de strategie van concurrent Nortel Networks, die onlangs ook Primetime integreerde in zijn crm-product.
Crm levert op dit moment de sterkste groei binnen de IT-markt. Veel bedrijven stellen in hun nieuwe marketingstrategie de klant centraal in plaats van het product, zoals vroeger. Doordat de bestaande IT-infrastructuur vaak niet berekend is op deze nieuwe strategie, komt de huidige groei in IT-investeringen voor een groot deel op het conto van crm-software. Bedrijven als Lucent en Nortel staan te springen om een graantje mee te pikken van deze sterk groeiende markt. Ook het Nederlandse Baan heeft enige tijd veel toekomst gezien in software voor klantenbeheer. De erp-leverancier slachtte de kip met gouden eieren echter door alle crm-activiteiten onder te brengen bij dochter Aurum.
Met het softwareproduct Primetime kan de Lucent-gebruiker de invloed van de bezettingsgraad op de prestaties van callcenters in kaart brengen. Via zoekopdrachten in logs over meerdere kanalen binnen callcenters kunnen voorspellingen gedaan worden over de impact van veranderingen in de bezetting. Lucent gaat Primetime later dit jaar verkopen via zijn netwerkdistributiekanaal.
De uitbreiding van de crm-software met Primetime geeft Lucent net als het Canadese Nortel meer smoel om de strijd met crm-specialist Siebel aan te gaan. Klanten zien de beide bedrijven niet als echte crm-producenten, terwijl dat met Siebel wel het geval is. De alliantie met Lucent geeft het product van Blue Pumpkin ook een extra duwtje in de rug.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs