Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Lost Boys ontvouwt toekomstplannen

30 mei 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Het ambitieuze Nederlandse multimediabedrijf Lost Boys wil voor het einde van het jaar naar de beurs om honderd tot tweehonderd miljoen gulden op te halen voor verdere uitbreiding.

Over een paar jaar is in Europa nog maar plaats voor een stuk of vijf, zes bedrijven zoals Lost Boys, verwacht bestuursvoorzitter en mede-oprichter Michiel Mol, en hij wil dat zijn bedrijf daar één van is. Groeien is daarvoor een eerste vereiste, denkt Mol.
Twee weken geleden fuseerde Lost Boys al met Wegener-dochter Netcast en Internet-adviesbedrijf MVLG. Gezamenlijk proberen ze de stap naar Internet voor bedrijven van A tot Z te verzorgen. Om aan de toenemende eisen van steeds grotere klanten te voldoen, is het volgens Mol noodzakelijk om alle disciplines onder één dak te hebben. Fuseren is één manier, overnemen een andere. De belangrijkste Europese concurrenten zijn in de ogen van de oprichter Pixelpark in Duitsland en Icon Medialab in Scandinavië.
Lost Boys heeft al een kantoor in Barcelona; een vestiging in Madrid en start binnenkort met activiteiten in Duitsland en Groot-Brittannië. Later dit jaar moeten ook vestigingen in andere Europese landen volgen. Uiteindelijk moet zelfs de Amerikaanse markt en het Verre Oosten worden veroverd, aldus de uitermate ambitieuze directeur gisteren. Mol verwacht dat de kersverse combinatie met in totaal 350 werknemers dit jaar een omzet haalt van ongeveer vijftig miljoen gulden, de helft meer dan vorig jaar.
De grote plannen werpen de vraag op, hoe Lost Boys deze groei onder controle denkt te kunnen houden. Menig Internetbedrijf is uiteindelijk stukgelopen op een onvoldoende meegroeiend management. Volgens Mol wordt er nu bij Lost Boys al meer aandacht besteed aan het bestuurlijke model. De medeoprichters van Netcast en MVLG, Wilko Stronks en Bas Verhart, komen in de directie van Lost Boys. Daarnaast wil het bedrijf het bestuur verder uitbreiden. De raad van commissarissen bestaat vooralsnog uit één persoon: Roel Pieper. Hij heeft ook een onbekend aandelenbelang in Lost Boys.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Zeventien arbeidsplaatsen weg bij Lost Boys

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs