Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

eBay houdt net-surfers het langste vast

03 augustus 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

Yahoo mag dan nog altijd het grootste aantal surfers naar zijn portal lokken, veilingsite eBay loopt ver voor met het vasthouden van plankzeilende internetters.

Nielsen, het door VNU aangekochte media-onderzoeksbureau dat nu ook het Internet-verkeer in beeld gaat brengen, maakte gisteren via dochter Netratings bekend dat meer dan de helft van de internetters in de wereld in juni langs ging bij Yahoo en daar in totaal een uur doorbracht. De 9 procent van de internetters die naar eBay ging, bracht daar echter gemiddeld bijna zeven kwartier door. Behalve veilen blijkt ook gokken een prima manier om mensen naar een site te lokken. De Amerikaanse site Iwon.com, die onder meer sweepstakes organiseert, kwam direct na eBay op de tweede plaats wat betreft het vasthouden van bezoek.
Nielsen is in de VS het gezaghebbendste bureau voor het meten van de mediavoorkeuren van consumenten. Radio en televisie zijn in de VS vrijwel geheel op commerciële basis geschoeid, en de kijk- en luistercijfers bepalen onder meer de advertentietarieven en daarmee de belangrijkste bron van inkomsten voor deze stations. De opkomst van Internet zorgt voor toenemende belangstelling van adverteerders voor het nieuwe medium. Dat maakt het meten van de hoeveelheid bezoekers en het aantal doorgebrachte uren interessant.
Perfect is de eerste meting die Nielsen Netratings gisteren presenteerde overigens nog niet. Het bedrijf volgt momenteel nauwkeurig het surfgedrag van 100.000 huishoudens in de VS, Groot-Brittannië, Australië, Singapore en Japan. De komende maanden moeten er vooral meer Europese landen aan het pakket worden toegevoegd.
Echt verrassend waren de gisteren gepresenteerde cijfers niet. Na Yahoo komen op de eerste vijftien plaatsen onder meer AOL, MSN, Microsoft, Lycos, Excite@Home, Altavista, About.com, Time Warner en Amazon. Van de surfers maakt 90 procent gebruik van een of meer zoekmachines. Ongeveer de helft bezoekt entertainmentsites, nieuwssites en shoppingsites, terwijl een op de vijf regelmatig langs gaat bij een sekssite.
 

 

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs