Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Yahoo! Ziet goede resultaten niet beloond

11 oktober 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

Hoewel Yahoo! met zijn derde kwartaalcijfers beter presteerde dan was verwacht, moest het Internet-fonds op de Nasdaq toch fors inleveren.

Het aandeel duikelde met 21 procent naar beneden en eindigde op 65,38 dollar.
Yahoo! opent met de bekendmaking van zijn resultaten het derde kwartaalseizoen. In de voorbije periode hebben toonaangevende technologiefondsen zoals Intel, Apple, Dell en recentelijk Lucent Technologies alle aangegeven met slechtere resultaten te zullen komen dan eerder was verwacht.
Yahoo! vormt dus alvast een positieve uitzondering. Het webportaal boekte een nettowinst van 82 miljoen dollar, ofwel 13 dollarcent per aandeel. Dit is aanzienlijk meer dan de 38,5 miljoen dollar nettowinst die het Internetbedrijf over dezelfde periode vorig jaar boekte. Analisten waren eerder nog uitgegaan van een winst per aandeel van 12 dollarcent. De omzet maakte een sprong van 90 procent naar 295,5 miljoen dollar en dat is 15 miljoen dollar beter dan was verwacht. Bovendien kon Yahoo! Een stijging van 6 procent melden in het aantal wereldwijde gebruikers. Het totaal komt daarmee op 166 miljoen. Daarmee kan het Internetbedrijf een belangrijk deel van de advertentiekoek op het Internet voor zijn rekening nemen.
Yahoo! presteerde dus beter dan verwacht, maar werd hier niet voor beloond. Het aandeel moest op één dag 17,31 dollar prijsgeven. De reden daarvoor is vooral dat zowel analisten als beleggers van mening zijn dat Yahoo! Nog te veel leunt op advertentie-inkomsten. Het Internetbedrijf haalt 80 procent van zijn omzet uit advertenties, terwijl het aantal adverteerders aan het afnemen is. Over het tweede kwartaal was er nog sprake van 3675 adverteerders, maar dit aantal zakte terug naar 3450 in het derde kwartaal.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelOverheid

    Tweede Kamer wil snelle behandeling Nederlandse Digitaliseringsstrategie

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    Digitale overheid
    ActueelOverheid

    Nederland scoort in EU bovengemiddeld bij digitale overheidsdiensten

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    OpinieSoftware & Development

    Softwareontwikkeling: tijdperk van óf kopen óf bouwen is voorbij

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs