Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Nationale Nederlanden gaat webslag aan

01 november 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

De grote advertenties in de dagbladen zullen weinigen zijn ontgaan: sinds gisteren zit verzekeraar Nationale-Nederlanden met een eigen tussenpersoon op Internet.

De websitehttp://www.wellowell.nl is een directe concurrent van de achtduizend tussenpersonen van de verzekeraar in Nederland. De verzekeraar zelf houdt echter bij hoog en bij laag vol dat de website juist de tussenpersonen beschermt doordat ‘hun’ maatschappij nu ook de slag aangaat met de grote ‘direct writers’ zoals Centraal Beheer en Ohra.
Nationale Nederlanden heeft heel wat moeite moeten doen. Toen de verzekeraar de plannen aankondigde, stonden de assurantiemakelaars op hun achterste benen. Ze dreigden zelfs de verzekeringen van Nationale Nederlanden uit hun pakket te gooien als de maatschappij zijn Internetplannen zou doorzetten. Dat dreigement trokken ze overgiens later weer in. Wel begonnen ze direct een intensieve reclamecampagne waarin ze zich aanprezen als een onafhankelijke adviseur.
Wellowell is zoals beloofd niet het exclusieve domein van Nationale Nederlanden. De website biedt de prijzen en de voorwaarden van vier producten (auto- en reisverzekeringen, spaarrekeningen en koopsompolissen) bij twaalf verzekeraars en banken, waaronder uiteraard Nationale-Nederlanden, maar ook ING Bank, Axa, Delta Lloyd en Goudsche Verzekeringen. De bank kan overigens moeilijk anders, omdat de klant een keuze wil hebben. Inmiddels zijn er Internetsites genoeg waar die keuze wel bestaat.
Bezoekers kunnen online een product kopen, maar ook doorklikken naar een tussenpersoon bij hen in de omgeving voor een meer persoonlijk advies. Vierhonderd verzekerionsstussenpersonen hebben zich daarvoor al aangemeld. Zij betalen Wellowell een vergoeding van ruim vijfhonderd gulden per jaar.
De producten van de direct writers staan niet op de site. De website is immers juist in het leven geroepen om met deze verzekeraars te kunnen concurreren. Dat maakt het voor bezoekers onmogelijk om te bepalen of de autoverzekering van bijvoorbeeld Delta Lloyd geschikter is dat die van Centraal Beheer, de grootste autoverzekeraar van Nederland. Wie een completere vergelijking wil maken, kan onder meer terecht op de siteshttp://www.independer.nl enhttp://www.verzekeringsplein.nl.
 


Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs