Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Zakelijk nut internet vaak op achtergrond

14 februari 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sytse van der Schaaf
Sytse van der Schaaf

De inzet van internet als business-kanaal is vaak alleen een technologische exercitie. Zakelijke aspecten raken ondergesneeuwd.

Dit zegt Gerard Wijers, oprichter en directeur van Ordina Institutes.
Voor de Telegraaf-groep zette Ordina Institutes een project op om Telegraaf-lezers via sms- en email-berichten advertentie-informatie te laten ontvangen vóór het uitkomen van de krant. "Dit experiment moet uitwijzen of lezers geïnteresseerd zijn in deze dienst", aldus Wijers. "Na ruim een jaar kijkt de onderneming of de dienst in trek is bij consumenten. Zo niet, dan wordt de zaak opgedoekt."
"Er zitten meestal geen ondernemers op dit soort projecten. Vragen als wat wil je bereiken, wat rechtvaardigt de investering, zijn nogal eens overgeslagen, omdat er meer nadruk lag op de technische aspecten van projecten. Door de resultaten niet te meten hebben veel bedrijven de controle verloren over de effectiviteit van hun investeringen. Tegenwoordig is er een tegengolf te bespeuren bij de raden van bestuur in Nederland. Investeringen in het online medium worden kritischer bekeken, omdat internet de naam heeft gekregen dat het altijd gratis moet zijn. Maar wat levert het op?"
Volgens Wijers heeft het medium volop zakelijke mogelijkheden. Het kan bedrijven aanzetten tot productverbetering. "In het project voor de Telegraaf-groep is er een kruisbestuiving tussen internet en papier. De organisatie is aan het kijken of personalisatie van informatie, dat op websites met bijvoorbeeld software van Broadvision te realiseren is, ook in drukvorm gestalte kan krijgen. De krant onderzoekt of lezers behoefte hebben aan een krant die op hun maat gesneden is."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs