Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

One.Tel hoopt op ingrijpen van de Opta

15 maart 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

Telecomaanbieder One.Tel rekent erop dat de Opta ingrijpt in de in haar ogen ongelijke concurrentie-positie waarin het bedrijf verkeert ten opzichte van KPN.

Over bijna twee weken houdt de Opta een hoorzitting over de prijsontwikkelingen in de Nederlandse markt voor (mobiele) telefonie. Volgens One.Tel-directeur Raymond Schrama is de consument de dupe van de huidige situatie. "In juli 1999 is door Opta eenprice-cap-systeem geïntroduceerd om KPN te bewegen om de prijzen voor eindgebruikers te verlagen. Maar de prijzen voor dewholesale-markt werden niet verlaagd. Dat betekent dat KPN aan consumenten lagere prijzen aanbood dan aan de bedrijven die viacarrier pre-select ook de markt probeerden te penetreren. Concreet hadden deze bedrijven dus de keuze om zich te beperken tot interlokaal verkeer. Dat maakte het onmogelijk om echt met de monopolist te concurreren."
Schrama: "We weten dat deprice-squeeze de volle aandacht van de Opta heeft, maar het vaststellen van een nieuweprice-cap heeft zo’n invloed op wat er kan worden gedaan aan desqueeze dat wij het nodig vinden om juist ook in deze discussie te wijzen op de gevolgen als de huidige situatie niet drastisch wordt aangepast." De consument wordt volgens hem dan uiteindelijk de dupe, omdat de concurrentie dan wellicht nog altijd niet kan concurreren bij de lokale telefonie.
One.Tel Nederland is gestart in december 1998 en is een aanbieder van vaste telefoondiensten (lokaal, nationaal en internationaal), internetprovider (Onetelnet) en heeft een internationale telefoonkaart (Home or Away kaart) voor al haar klanten. One.Tel Nederland heeft een klantenbestand met meer dan 250 duizend klanten. Wereldwijd heeft het bedrijf 2,4 miljoen klanten, waarvan 1,5 miljoen in Europa.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    Innovatie & Transformatie

    EZ ondersteunt 11 onderzoeksprojecten met 105 miljoen euro

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs