Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nog genoeg kansen voor digimarkten

29 maart 2001 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

Ondanks het roerige beursklimaat hebben organisaties het vertrouwen in elektronische markten niet verloren en blijven ze eraan deelnemen.

Dat concludeert PricewaterhouseCoopers in een gisteren verschenen rapport. Voor dee-markets blijven talloze mogelijkheden bestaan voor uitbreiding en overname van nieuwe markten. Dit ondanks het feit dat de digimarkten tot nu toe niet in staat bleken een aanzienlijk deel van de handel in goederen en diensten over te nemen, stellen de consultants.
PWC waarschuwt dat de druk op de marges van leveranciers de elektronische markten kan laten ontaarden in een bazaar voor koopjesjagers. Daardoor zou een nieuwe manier van zakendoen al in de kinderschoenen sterven. Want wie wil er leveren op een markt waarop niets te verdienen valt?
Floris van den Dool,e-business risk management partner bij PricewaterhouseCoopers: "Het is een feit dat een dominante positie van de koper in dee-markets voor de meeste bedrijfstakken niet vol te houden is. Zonder leveranciers is er geen e-market; zo eenvoudig is dat. De kopers beginnen zich bewust te worden van de noodzaak rekening te houden met de positie van leveranciers."
Het rapport is gebaseerd op de ervaring van PWC en de respons van 31 van de grootste spelers in de VS en Europa. Volgens Van den Dool moeten bedrijven die zich op electronisch zakendoen willen richten, zich beter bewust worden van wat ze doen en wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Zo moeten ze weten wie hun kopers zijn en wat die willen kopen voor welke prijs.
Marktplaatsen en deelnemers moeten zich inzetten voor de ontwikkeling van technologische normen en standaarden. Op die manier moet de werkingswijze van e-markets gestroomlijnd en de integratie versneld worden. Het zal niemand verrassen dat bedrijven dit aangeven als hun grootste punt van zorg.
Tenslotte is er de vraag hoe je aan het juiste personeel komt. Van den Dool: "Ons onderzoek wijst uit dat Amerikaanse organisaties momenteel aanlopen tegen de problemen rondom technische integeratie, beschikbare tijd en menskracht, en afzetkaanlconflicten met bestaande relaties."
 

Meer over

E-commerce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs