Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Opel en AOL in tweejarig marketingpact

03 juli 2001 - 13:00ActueelInnovatie & TransformatieAOL
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

HAARLEM – De Duitse autofabrikant Opel, onderdeel van General Motors, en AOL Time Warner gaan een twee jaar durende samenwerking aan.

De samenwerking houdt in dat auto’s van het merk Opel worden aangeprezen via AOL’s internetsites. Dit meldt The Wall Street Journal.
Bovendien zouden beide concerns plannen koesteren om internettoegang vanuit auto’s te ontwikkelen. Volgens ingewijden zou Opel aan AOL tussen de 4,3 miljoen en 8,7 miljoen dollar betalen voor het project, dat officieel begint tijdens de Frankfurt Motor Show in september dit jaar.
Andere automerken zullen na de deal nog steeds op de AOL-sites te vinden zijn, maar Opel krijgt de positie van een zogeheten ’Premium AOL Partner’, waardoor het toegang krijgt tot de meest gunstige advertentieposities op de sites van AOL. De overeenkomst blijft in eerste instantie alleen beperkt tot de sites van AOL Duitsland, maar de verwachting is dat de samenwerkingsdeal snel zal worden uitgebreid naar de rest van Europa. De overeenkomst tussen Opel en AOL lijkt sterk op de marketingsamenwerking die moederconcenrn General Motors nu al met America Online heeft.
Volgens ingewijden blijft de samenwerking tussen Opel en AOL wellicht niet alleen beperkt tot marketingacties, maar kan de deal ook worden uitgebreid naar de gezamenlijke ontwikkeling van technologische toepassingen, zoals het installeren van internettoegang in auto’s of een informatiesysteem waarbij klanten ’real time’ kunnen zien in welke fase van het productieproces hun eenmaal bestelde auto zit en wanneer deze bij hun dealer wordt afgeleverd.
 
Marten Dijkstra

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs