Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Opel en AOL in tweejarig marketingpact

03 juli 2001 - 13:00ActueelInnovatie & TransformatieAOL
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

HAARLEM – De Duitse autofabrikant Opel, onderdeel van General Motors, en AOL Time Warner gaan een twee jaar durende samenwerking aan.

De samenwerking houdt in dat auto’s van het merk Opel worden aangeprezen via AOL’s internetsites. Dit meldt The Wall Street Journal.
Bovendien zouden beide concerns plannen koesteren om internettoegang vanuit auto’s te ontwikkelen. Volgens ingewijden zou Opel aan AOL tussen de 4,3 miljoen en 8,7 miljoen dollar betalen voor het project, dat officieel begint tijdens de Frankfurt Motor Show in september dit jaar.
Andere automerken zullen na de deal nog steeds op de AOL-sites te vinden zijn, maar Opel krijgt de positie van een zogeheten ’Premium AOL Partner’, waardoor het toegang krijgt tot de meest gunstige advertentieposities op de sites van AOL. De overeenkomst blijft in eerste instantie alleen beperkt tot de sites van AOL Duitsland, maar de verwachting is dat de samenwerkingsdeal snel zal worden uitgebreid naar de rest van Europa. De overeenkomst tussen Opel en AOL lijkt sterk op de marketingsamenwerking die moederconcenrn General Motors nu al met America Online heeft.
Volgens ingewijden blijft de samenwerking tussen Opel en AOL wellicht niet alleen beperkt tot marketingacties, maar kan de deal ook worden uitgebreid naar de gezamenlijke ontwikkeling van technologische toepassingen, zoals het installeren van internettoegang in auto’s of een informatiesysteem waarbij klanten ’real time’ kunnen zien in welke fase van het productieproces hun eenmaal bestelde auto zit en wanneer deze bij hun dealer wordt afgeleverd.
 
Marten Dijkstra

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Carrière

    Project architect Frank over IT bij UW...

    ‘De grootste uitdaging voor ons zit in hóé we de dingen doen.’ Frank is project architect en werkt aan het...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    de boot gemist. that ship has sailed, ai
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland moet meer innoveren, ai vooral gebruikt om juniorbanen te snoeien (en meer)

    Governance & Privacy

    It-benchmark-expert Metri Consulting staat weer op eigen benen 

    digitale adviseur
    Financiële dienstverlening

    Data en ai maken van accountant digitale adviseur

    Security & Awareness

    Fraudepreventie in betalingen: van kostenpost naar innovatie

    drone
    Data & AI

    Kort: Drones mogen… boven de Noordzee, SAS’ no-code-tool voor ongestructureerde data (en meer)

    destabilisatie AgentKit
    Software & Development

    AgentKit: OpenAI’s katalysator én disruptor voor de ai-markt

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs