Sms-berichten moeten binnenkort direct vanuit een crm-pakket verstuurd kunnen worden naar het mobieltje van een klant.
Daartoe hebben de Nederlandse mobiele dienstverlener Emexus en de Noorse crm-leverancier Superoffice een toepassing ontwikkeld.
Met deze ‘SMS Messenger’ is het mogelijk om uitgaande sms-berichten (short message service) direct in het crm-pakket van Superoffice op te stellen, te versturen en vast te leggen. Het is de eerste keer dat een sms-toepassing op deze manier wordt geïntegreerd in een customer relationship management-pakket (crm).
Met het crm-pakket van het Noorse Superoffice kunnen bedrijven hun klant-interacties beheren en aansturen. Van brief, e-mail, fax en telefonisch contact – en nu dus ook sms – tot en met de verwerking van orders en bevestiging van gemaakte afspraken.
De SMS Messenger-module is door Emexus geheel in Visual Basic ontwikkeld. Het is een volledig softwarematige oplossing, waarbij de berichten vanuit het crm-pakket via internet naar Emexus worden gestuurd. Dat bedrijf zorgt vervolgens voor de verdere afhandeling, waarbij de klant een maandelijkse abonnementsvergoeding betaalt, plus een klein bedrag per bericht.