Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Dells printerplannen maken HP nerveus

23 juli 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

Hewlett-Packard is als een wesp gestoken door Dells plannen om onder eigen naam en ontwerp printers op de markt te brengen.

De computerproducent die onlangs Compaq overnam, heeft in een reactie op Dells plannen de acht jaar durende alliantie opgezegd op het gebied van de herverkoop van HP-printers, scanners, handhelds en digitale camera’s. "We hebben aan Dell laten weten dat we van plan zijn per direct onze samenwerking te beëindigen", aldus een HP-woordvoerder tegenover The Wall Street Journal.
 
Dell verklaarde in een reactie tegenover dezelfde krant "een beetje verbaasd te zijn over HP’s reactie", aangezien het via het distributiekanaal van Dell rechtstreeks toegang heeft tot een omvangrijk klantenbestand.
 
De printerplannnen van Dell komen niet zomaar uit de lucht vallen. De Texaanse computerproducent broedt al langer op plannen om de lucratieve printermarkt te betreden, waarschijnlijk in nauwe samenwerking met een – kleinere – printerfabrikant. HP vreest dat het door deze acties van Dell zijn heerschappij op de printermarkt kwijtraakt. Sommige analisten spreken nu al van ‘een nieuwe oorlog’, nadat Dell eerder al de gevestigde pc-orde een zware klap had toegebracht.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Dell zet met laserprinters aanval op HP in

    6 reacties op “Dells printerplannen maken HP nerveus”

    1. C Rippen schreef:
      24 juli 2002 om 15:49

      Hewlett Packard is als DOOR een wesp gestoken.
      Leve de concurrentie.
      Binnenkort ook veel gratis software op de markt ten behoeve van de economie en anti fraude jaarverslagen.

      Login om te reageren
    2. E Onnes schreef:
      24 juli 2002 om 19:06

      Als hiermee ook de inkt/toner eens goedkoper wordt, is iedereen (alle gebruikers van printers) weer eens blij. De printers zullen er niet slechter op worden denk ik.

      Login om te reageren
    3. M de Lange schreef:
      25 juli 2002 om 07:25

      Het is te hopen dat nu eens niet de kosten van de fabrikant worden terugverdiend via de verkoop van dure eigen inkt- cq. toner cartridges. Dell zou er goed aan doen om hierbij niet dezelfde fout te maken als HP: goedkope printers op de markt brengen die zogenaamd alleen met eigen accessoires de hoogste kwaliteit halen. Een meer uniforme en meer langdurige support van printer cartridges zou veel consumenten ook veel geld kunnen besparen, doordat ze niet gedongen zijn een andere printer te kopen zodra er geen cartridges meer voor te krijgen zijn.

      Login om te reageren
    4. HetePost schreef:
      25 juli 2002 om 07:31

      HP hoeft zich niet ongerust te maken;
      “Hun Printer-drivers doen het vanaf dag-1 nog steeds beter op MS-Windows als dan op hun eigen Operating Systeem genaamd: HP-UX”, dat zegt wel iets over HP en de Operating Systemen-software van één van hun O.S. concurrenten.
      Als ze dat nou ook zo aanpakken met Dell…, maakt HP zo meteen de drivers en de techniek voor Dell ;�)
      –
      “If you can’t fight them, work with them”.

      Login om te reageren
    5. Piet Brink schreef:
      25 juli 2002 om 08:25

      Eindelijk, HP wordt nu van twee kanten aangevallen, de eerste is IBM die nu kwalitatief goede printers bouwt, en het dus op kwalitateit en profesionaliteit gooit, en nu gaat Dell erin als prijsvechter. Kijken welke reaktie er nu gaat komen van HP.

      Login om te reageren
    6. V Woudsma schreef:
      25 juli 2002 om 09:02

      Het gaat niet om de prijzen van de printers. Met de toner, inkt, servicecontracten wordt het geld verdiend. Er bestaat al 30 jaar lang een Europees bedrijf die goedkope nieuwe cartriges maakt. Hun toner en inkcartridges zijn sinds 1996 DIN en ISO9001 gecertificeerd. Deze zijn sinds 2 maanden nu ook in Nederland verkrijgbaar. Zie hiervoor http://www.berolina.nl, een echte aanrader! (TIP!)
      Er zijn veel bedrijven die zich bezig houden met refill en het recondisioneren van cartridges. Als echter voor de beste prijs/kwaliteitverhouding kan kiezen doe ik dat. De economie gaat meer en meer naar het amerikaanse bestel. Als je relaties opbouwt door oprecht en eerlijk te handelen zal je je markt alleen maar vergroten en hoef je niet bang te zijn dat een ander ermee vandoor gaat. Verlies van garantie mag officieel niet maar wordt wel gezegd om zo klanten bang te maken en te behouden. Door te kiezen voor een veel goedkoper maar kwalitatief zeker product kan je geen nalatigheid of onzorgvuldigheid worden verweten. Lang leve eerlijk zakendoen.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs