Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Weer ontslagen bij automatiseerder CMG

16 oktober 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Gijs Hillenius
Gijs Hillenius

De Brits-Nederlandse automatiseerder CMG ontslaat bij zijn vestiging in Amstelveen vijftien werknemers.

Opmerkelijk genoeg ziet het bedrijf daarbij af van het toepassen van de ontslagregels voor uitzendkrachten. Volgens directeur Rob van Grieken gaat het om individuele gevallen. Vakbond CNV stelt dat het bedrijf een collectief ontslag probeert te omzeilen.
 
De detacheerder vraagt de kantonrechter om een ontslagvergunning voor vijftien programmeurs werkzaam bij het kantoor in Amstelveen. De betreffende CMG’ers kregen eind september in individuele gesprekken hun ontslag aangezegd.
 
Kijk voor een uitgebreid artikel in deComputable van 18 oktober 2002.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    39 reacties op “Weer ontslagen bij automatiseerder CMG”

    « Oudere reacties
    1. cor schreef:
      18 oktober 2002 om 22:17

      Als echte CMG-er (met veel kennis) heb ik inmiddels de echte naam van Anton weten te traceren. Anton vergeet gewoon dat er ontzettend veel mensen terleurgesteld zijn in het management van CMG. Let maar op, straks als het einde nadert gaat er 1 grote beerput open . Hier bij ons in Den Haag wordt er veel gesjoemeld met de idleness cijfers en mensen worden ovegeplaatst zodat andere vestigingen met de problemen opgescheept zitten.
      De fusie met Logica staat op 5 voor 12 en let maar op wat er dan gaat gebeuren
      Beste Anton, haal die pak boter van je hoofd en ga nog wat dichter bij het management zitten. WIe weet kom je er dan echt achter wat er allemaal mis is.
      De reden dat de mensen hier anoniem reageren is om zichzelf te beschermen teen evt. maatregelen

      Login om te reageren
    2. Peter schreef:
      19 oktober 2002 om 13:31

      Hmmm… nou ben ik geen CMG’er maar als ik zo de reacties van de diverse personen die zeggen bij CMG te werken beluister dan krijg ik toch het gevoel dat dit bedrijf er een stuk slechter bij staat dan ik nu denk… Klopt dat? Van een faillisement kan toch bij zo’n groot bedrijf geen sprake zijn lijkt mij zo of is het echt al zo ver heen? Dat AINO valt ok kan ik inkomen, maar CMG of CAP valt toch niet om? Wie kan daar wat meer helderheid in verschaffen?

      Login om te reageren
    3. eric schreef:
      21 oktober 2002 om 07:14

      Uit het bericht van “wout” van 17 oktober concludeer ik een paar zaken. 1.”wout” heeft de opruiende brief van de Bond goed gelezen en er snel op gereageerd (ter toelichting: de Bond heeft haar CMG-leden een brief gestuurd met het verzoek om belastend intern materiaal toe te zenden). 2. “wout” verveelt zich kennelijk, want hij reageert al na 21 minuten op het memo van Wout. 3. Deze “wout” moet te achterhalen zijn, want CMG hoeft maar 21 minuten mail door te spitten.

      Login om te reageren
    4. kees schreef:
      21 oktober 2002 om 11:45

      Vwb de reactie van Eric.
      Dit heeft niets met opruiende taal te maken echter alleen met interne waarschuwingen. Een fusie als deze is zeer belangrijk en er komen te veel en vooral onjuiste negatieve berichtgevingen in de media

      Login om te reageren
    5. Wouter schreef:
      22 oktober 2002 om 10:15

      Als lezer van Computable begint me langzamerhand het gevoel te bekruipen dat Computable wel heel erg tegen CMG aan het argeren is.
      Enerzijds begrijp ik de kritische houding in deze moeilijke tijd – ook voor CMG – waar veel fouten worden gemaakt en deze best zichtbaar mogen worden gemaakt.
      Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat Computable het ook niet meer écht leuk vindt dat er geen advertenties door CMG (en vele anderen) meer worden geplaatst daar waar ze vroeger, in de goede tijden, pagina na pagina aan duur betaalde bladvulling kochten!!
      Kortom: Net zoals het feit dat de bonden andere beweegredenen hebben voor hun hetze tegen CMG denk ik ook dat Computable dat inmiddels ook heeft!

      Login om te reageren
    6. Gijs Hillenius schreef:
      22 oktober 2002 om 10:30

      Hoi Wouter (en anderen)
      Ik kan me je gevolgtrekking voorstellen, maar je maakt een denkfout, denk ik :-). Als ik als ergens op mijn todo-lijstje had staan: meer advertenties in mijn blad, dan moet ik niet als verslaggever werken. (Daarnaast: het in elkaar schroeven van narrige stukjes over een bedrijf (om)dat (het) niet (meer) adverteert is een slechte verkooptechniek, toch?)
      Wat ik wel poog te doen is het verslaan van gebeurtenissen bij dit (en andere) ict-bedrijven. CMG staat met hun excercitie in NN in de belangstelling. Het is ook geen onbetekende kwestie, voor de betrokkenen en andere ict’ers…
      Nu weer aan het werk, deadline vandaag.

      Login om te reageren
    7. Wouter schreef:
      22 oktober 2002 om 10:54

      hello gijs (en alle lezers), bedankt voor je reactie!
      In grote lijnen begrijp ik wat je zegt – al ben ik het niet eens met je snelle conclusie dat ik een denkfout maak 😉
      Nogmaals, ik begrijp en juig toe dat je/jullie CMG et al kritisch bekijken in deze voor hen moeilijke tijd. Als je de branche bekijkt waarom dan alleen CMG zo op de korrel nemen? In de hele branche wordt personeel ontslagen: soms collectief (CAP, Ordina, Syntegra, Pink,…. noem ze maar op) maar meestal één voor één. Hoe tragisch het ook is voor de mensen zelf, het is een logisch gevolg van de wisselende conjunctuur.
      Interessant in het geval CMG is de manier waarOP natuurlijk (bijlage voor uitzendburos) – en ook ik ben zeer benieuwd naar de uitspraak in hoge beroep van a.s. 25 oktober! Het heeft wellicht ook voor mij persoonlijk gevolgen, namelijk!
      Wat me opvalt -en me bovendien doet denken aan de manier waarop toendertijd Pim Fortuijn werd belicht in de pers- is de bijzonder negatieve aandacht die jullie voor het bedrijf zelf hebben. Ook een gerespecteerd medium als Computable moet proberen objectief de wezenlijke onderwerpen te verslaan in plaats van de stemming te bespelen.
      Overigens, ben ik zeer breid over dit onderwerp verder van gedachten te wisselen maar via een openbare email correspondentie valt het niet echt mee…..

      Login om te reageren
    8. Gijs Hillenius schreef:
      22 oktober 2002 om 11:14

      “Wat me opvalt -en me bovendien doet denken aan de manier waarop toendertijd Pim Fortuijn werd belicht in de pers- is de bijzonder negatieve aandacht die jullie voor het bedrijf zelf hebben. Ook een gerespecteerd medium als Computable moet proberen objectief de wezenlijke onderwerpen te verslaan in plaats van de stemming te bespelen.”
      O? Geef eens met citaten aan waar ik of anderen bijzonder negatief zijn, dan?
      Wellicht heb je gelijk, maar voorlopig heb ik zelf echt niet de indruk bijzonder negatieve aandacht te hebben.
      Overigens, ben ik zeer breid over dit onderwerp verder van gedachten te wisselen maar via een openbare email correspondentie valt het niet echt mee…..
      Want?

      Login om te reageren
    9. wouter schreef:
      22 oktober 2002 om 11:43

      hello gijs, wederom bedankt voor je reactie.
      als journalist heb je natuurlijk altijd het laatste woord – dat snap ik. negatieve uitlatingen zijn vooral door anderen gemaakt – ex-cmg-ers of cmg-ers die ontslagen zijn/worden dominant aan het woord gelaten en dat bepaalt de stemming! zoals ik probeerde eerder te zeggen – een kwaliteitsblad zou door alle emoties heen moeten prikken en de échte, onderliggende motivaties moeten tonen, óf/en de werkelijke belangen moeten weergeven, óf/en alles in een historisch kader moeten plaatsen. Met Pim Fortuijn werd toen – net als nu – vooral emotionele reacties gegeven en tendentieuze berichtgeving gemaakt. Achteraf, dat is wel grappig, als je het vergelijkt met je laatste reactie, zegt de hele pers ‘Toon es aan wat ik verkeerd heb gedaan…’
      Wezenlijk in deze hele discussie is de uitspraak van aanstaand 25 oktober. De consequenties HIERVAN zijn belangrijk en ik zou graag zien dat DAAROP wordt doorgeborduurd.
      Met een email correspondentie – zoals je nu weer ziet – verscherpt de discussie. Stellingen worden steviger ingenomen ipv open naar elkaar te luisteren en begrip te vinden…. maar dat is weer niet in Computables belang. 🙂
      Ik schei ermee uit verder. Zegje gedaan….

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs