Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Exact: support steeds belangrijker

07 februari 2003 - 11:29ActueelInnovatie & Transformatie

Softwareleverancier Exact rapporteert over 2002 een kleine stijging van de omzet en een winstdaling. Het verlenen van support wordt steeds belangrijker voor de onderneming

De winst van het Delftse softwarebedrijf Exact voor amortisatie van goodwill is in 2002 uitgekomen op euro 34,8 miljoen. Dat is een lichte daling ten opzichte van euro 35,5 miljoen een jaar eerder. Het bedrijf geeft geen concrete prognose voor 2003.

De ERP midmarkt bevindt zich volgens de fabrikant in een vervangingsfase, met als kenmerk dat klanten hun derde of vierde investering in ERP software maken. Klanten baseren hun investeringsbesluit steeds meer op rationele gronden. Dit vereiste van Exact een afstemming van de verkoop en marketing organisatie en activiteiten op deze recente marktontwikkeling. Ook het feit dat niet alle modules van het recent geïntroduceerde Exact Globe 2000 commercieel beschikbaar waren was van invloed op de omzet.

Periodieke omzet, afkomstig uit onderhoudscontracten, steeg met 20 procent tot EUR 119,7 miljoen, hetgeen 56 procent van de totale omzet inhoudt. Deze stijging wordt vooral veroorzaakt door het toevoegen van de klanten van Kewill en door de verkoop van additionele gebruikerslicenties en supportcontracten aan bestaande klanten.

De Exact organisatie richt zich sterk op het geven van support aan zijn klanten. Met meer dan 550 mensen werkzaam in support (28 procent van het totale personeelsbestand) en 280 mensen werkzaam in dienstverlening en opleidingen (14 procent van het totale personeelsbestand) verzekert Exact zich van de tevredenheid en loyaliteit van zijn klanten. In een verzadigde markt biedt deze sterk klantgerichtheid een solide basis voor verdere groei vanuit het huidige klantenbestand door uitbreiding van gebruikers en producten zoals e-Synergy en Exact Globe 2000.

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    Netwerk, hub, organisaties
    ActueelData & AI

    Ook Amsterdam krijgt eigen ai-hub

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs