IBM start vandaag met een aantal initiatieven die softwareontwikkelaars moeten aantrekken. Zij moeten dan weer de mkb-aanhang van Big Blue vergroten.
De middelgrote en kleine ondernemingen worden tegenwoordig werkelijk bedolven onder de aandacht van de grote IT-leveranciers. Ook Big Blue voelt zich niet te groot voor de kleintjes. Op zijn DeveloperWorks Live-conferentie introduceerde IBM een aantal nieuwe softwarehulpmiddelen en programma’s ter promotie van zijn nieuwe software.
Die promotie is vooral gericht naar partners en commerciële softwareontwikkelaars. Dat kadert in de ambitie van IBM om meer mkb-klanten aan te trekken. Zo wordt de technologie van IBM in vereenvoudigde vorm ondergebracht bij de mkb-gerichte Express-producten en -diensten.
Het bedrijf spendeert 500 miljoen dollar aan zijn partnerprogramma. Het zijn precies die partners die voor IBM de contacten met de KMO’s moeten leggen. De consultants van die partnerbedrijven bouwen dan toepassingen die op maat zijn gesneden voor de KMO’s.
Wat moet ik weten en/of leren en waar kan ik me melden ????