Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Spam doet marketing de das om

16 oktober 2003 - 22:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Kim Loohuis
Kim Loohuis

"Een fatsoenlijke marketeer moet gebruik kunnen maken van mail en internet, maar dat is nu bijna onmogelijk door het spamprobleem", stelt Dick Molleman, mede-eigenaar van het bedrijf Maildigger. Zijn bedrijf exploiteert de gelijknamige zoekmachine naar e-mailadressen op internet.

"Maildigger is een applicatie die internet afstruint op zoek naar publieke e-mailadressen rondom een bepaald onderwerp. Het is niet zo dat het allerlei bestanden nazoekt van mensen die zich ooit hebben opgegeven omdat ze ergens in geïnteresseerd zijn. Het gaat puur om publieke mailadressen", zegt Molleman. Een maand geleden richtte hij met Wim Hoogenraad het bedrijf Maildigger op. "Wim en ik kennen elkaar al langer. Hij is eigenaar van het bedrijf Softrax, dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van tools die vooral gericht zijn op internet. Mijn bedrijf, Worddesign, en is een strategisch communicatiebureau. Wim had het idee voor Maildigger en is ook de programmeur. Ik kijk of er een markt voor is en hoe we het aan de man kunnen brengen. We vinden het belangrijk dat er een alternatief is voor spam, want dat is een verderfelijk iets. Mailmarketing is daardoor bijna onmogelijk. Iedere marketeer heeft te lijden onder de naam van spam; op het moment dat je gebruikmaakt van e-mail om diensten aan te bieden, ben je al bijna een spammer. De vooruitgang wil toch dat we gebruikmaken van alle middelen die er zijn. Dat moet ook mogelijk zijn zonder dit stempel op je te krijgen."
"Op het moment dat je niet-publieke e-mailadressen gebruikt, ben je volgens mij aan het spammen. Ook op het moment dat je meer dan duizend mail stuurt, ben je aan het spammen. Maar als je dertig mails stuurt naar adressen die je gevonden hebt omdat ze rond een bepaald onderwerp zijn gegroepeerd, heet het geen spam meer voor mij. Dan maak je gewoon gebruik van moderne technieken om je marketing te bedrijven. Die kans moeten we mensen niet ontnemen. Daarbij is het systeem te gespecialiseerd om grote aantallen mailadressen op te leveren."
"Voor ons is het een groot experiment, om te zien of het kan, of het levensvatbaar is. Het is een selfsupporting systeem; als het draait, hoeven wij er verder heel weinig meer aan te doen. We hebben nog een batterij ideeën in de kast liggen die we dan verder gaan ontwikkelen", aldus Molleman.< BR>

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ‘Soevereine cloudoplossingen bieden veel kansen’

    ActueelCarrière

    Atos presenteert strategisch en transformatieplan voor 2028

    Jacob Spoelstra betwisten
    MagazineCloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Achterhaald

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Optics11 haalt miljoenen op voor beveiliging zeekabels

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs