Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Microsoft snoeit zwaar in marketingbudget

09 juli 2004 - 09:15ActueelInnovatie & TransformatieMicrosoft
Redactie
Redactie

In een mail naar alle medewerkers waarschuwt ceo Steve Ballmer dat het bedrijf in het volgende fiscale jaar een miljard zal moeten besparen, vooral in de marketingafdeling.

Door beter gecoördineerde marketingacties moet Microsoft al honderden miljoenen dollar kunnen besparen, meent Steve Ballmer. De besparingsdrift is er gekomen na de vaststelling dat de voorbije jaren de onkosten sneller stegen dan de omzet.
 
Ook voor de werknemersvergoedingen heeft de nieuwe zuinigheid gevolgen: Microsoft wil de extra voordelen niet wegnemen, maar wel rationaliseren: zo wordt bijvoorbeeld de bedrijfskorting voor bepaalde aankopen gereduceerd, en is het aantal vakantiedagen voor nieuwe werknemers minder dan voor het bestaande personeel. Microsoft benadrukt dat dit geen impact heeft op de normale loonstrategie van het bedrijf: goed presterende werknemers zullen nog steeds beloond worden voor hun inzet.
 
Volgens sommige bronnen zouden deze maatregelen zeker de volgende drie jaren worden doorgevoerd. Wat dit voor de Europese medewerkers gaat betekenen is vooralsnog niet duidelijk.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Marketing Microsoft is nog te Amerikaans

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Windows XP SP2 klaar in augustus

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs