Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft snoeit zwaar in marketingbudget

09 juli 2004 - 09:15ActueelInnovatie & TransformatieMicrosoft
Redactie
Redactie

In een mail naar alle medewerkers waarschuwt ceo Steve Ballmer dat het bedrijf in het volgende fiscale jaar een miljard zal moeten besparen, vooral in de marketingafdeling.

Door beter gecoördineerde marketingacties moet Microsoft al honderden miljoenen dollar kunnen besparen, meent Steve Ballmer. De besparingsdrift is er gekomen na de vaststelling dat de voorbije jaren de onkosten sneller stegen dan de omzet.
 
Ook voor de werknemersvergoedingen heeft de nieuwe zuinigheid gevolgen: Microsoft wil de extra voordelen niet wegnemen, maar wel rationaliseren: zo wordt bijvoorbeeld de bedrijfskorting voor bepaalde aankopen gereduceerd, en is het aantal vakantiedagen voor nieuwe werknemers minder dan voor het bestaande personeel. Microsoft benadrukt dat dit geen impact heeft op de normale loonstrategie van het bedrijf: goed presterende werknemers zullen nog steeds beloond worden voor hun inzet.
 
Volgens sommige bronnen zouden deze maatregelen zeker de volgende drie jaren worden doorgevoerd. Wat dit voor de Europese medewerkers gaat betekenen is vooralsnog niet duidelijk.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Marketing Microsoft is nog te Amerikaans

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Windows XP SP2 klaar in augustus

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs